Meredeken nő a mobilfizetések száma
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Magyar Nemzeti Bank és a Mastercard információira alapozó hír szerint a vásárlók negyede már kipróbált legalább egy mobiltárcát. 2020-ban több mint 800 ezer kártyát csatoltak a (digitalizált) mobiltárcákhoz (MNB, 2021a), ami 14%-os elterjedtséget jelent a felnőtt lakosság körében (14–60 éves kor között) (KSH, 2020a) - derül ki a cikkből. „Azt látjuk, hogy azok, akik már kipróbálták ezeket a fizetési megoldásokat, szívesen használják őket a mindennapi fizetéseik során, de hosszú út vezet ahhoz a bizonyos első mobilos vagy okosórás fizetésig." - idézte a FinTechZone Pataky Piroskát, a Mastercard digitális fizetési megoldásokért felelős marketing igazgatóját.
"Mindig nagyon örülünk, amikor azt látjuk, hogy ilyen népszerűségnek örvendenek az innovatív fizetési módok a magyarok körében. Ezt nem csak a mostani eredmények bizonyítják, de az olyan digitális óriások magyar fizetési piacra lépése is, mint az Apple,a Google vagy a Garmin. Reméljük, hogy egyre több szolgáltatás áll majd azok rendelkezésére, akik okosórával vagy más hordozható eszközzel szeretnének fizetni." - mondta Eölyüs Endre, a kártyatársaság Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.