Kisebb káoszt okozott a digitális vakcinaigazolványt működtető rendszer leállása Angliában
A digitális vakcinaigazolvány kényelmes és hatékony módja az oltottság igazolásának egy globális pandémia idején, ám hordoz magában némi kockázatot, ha a lakosság túlságosan rá van utalva az azokat kiszolgáló rendszerekre. Erre volt legalábbis ékes példa az angol National Health Service (kb. a magyar Nemzeti Népegészségügyi Központ megfelelője) háttérrendszereinek tegnapi üzemzavara.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Nagy-Britanniában az NHS szerverei szolgálják ki az ottani digitális vakcinaigazolványt, mely egyébként meglehetősen népszerűnek számít az országban, így lényegesen többen használják az oltottság igazolására, mint a papíralapú igazolyányt (Angliában nincs a magyarhoz hasonló plasztik formátumú védettségi igazolvány). A háttérrendszerek azonban tegnap 11:45 és 15:15 óra között műszaki hiba miatt nem tudták kiszolgálni az okostelefonos kliensek felől érkező kéréseket, ami kisebb káoszt okozott a közlekedésben, azon belül is leginkább a nemzetközi légiforgalomban.
A BBC beszámolója szerint az NHS rendszerének leállása miatt több utas a nagy nemzetközi reptereken ragadt, mivel nem tudta hitelt érdemlően bizonyítani az oltottságát. A légitársaságok eltérő módon kezelték a problémát, így volt, akinek későbbi járatra ajánlottak jegyet amennyiben helyben elvégeztet egy PCR-tesztet, de olyan esetről is beszámoltak utasok, amikor a check-innél fordították őket vissza, miután nem tudták igazolni az oltottságukat.
Bár az NHS applikációja képes 30 napig offline módon is tárolni az oltottsági adatokat, illetve az igazolvány az Apple Walletbe is beilleszthető, ezek a lehetőségek nincsenek alapértelmezetten bekapcsolva, így a legtöbben csak élő internetkapcsolat és működő infrastruktúra esetén tudják lekérni az adatokat az applikációba.