Jobban fogy itthon az asztali PC, mint tavaly ilyenkor
Szeptemberben az eMAG-nál 190 százalékkal, az Extreme Digitalnál pedig 65 százalékkal több asztali számítógép fogyott, mint a tavalyi év azonos időszakában. Az utóbbi áruház esetében azért alacsonyabb a növekedés mértéke, mert a két márka közül alapesetben az Extreme Digitalnál erősebb a számítógépek eladása - derül ki a két cég közös sajtóközleményéből.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Bár a noteszgépek népszerűbbek mindkét márka esetében, azonos árkategóriában egy asztali PC-ből jellemzően nagyobb teljesítményűt lehet vásárolni, ezért utóbbiak sokak számára továbbra is kedvezőbb választásnak bizonyulnak, különösen olyan számításigényes felhasználás esetén, mint a videojáték, vagy a grafikai és videoszerkesztés.
Bár a back-to-school szezon fontos heteiben eladott desktop gépek döntő többsége általában windowsos volt, vagy annak a használatára előkészített konfiguráció, idén szeptemberben az Apple-gépek népszerűsége sokat javult: míg tavaly ilyenkor az eMAG-nál egyetlen ilyen gép sem szerepelt a top 10-ben, idén szeptemberben három kompakt méretű, M1 processzoros Apple Mac mini modell is bekerült ezek közé. Az Apple termékei egyébként a vizsgált időszakban a termékkategória csaknem ötödét generálták.
A tanév első heteiben az eMAG-nál a Dell, az Extreme Digitalnál pedig az Asus adta el a legtöbb asztali PC-t, a bruttó eladási átlagár az előbbi márka esetében 230 ezer forint, az utóbbi esetben 220 ezer forint körül alakult. Az Apple számítógépeit csak operációs rendszerrel együtt lehet megvenni, míg a többi asztali PC-nek 15-20 százalékát kérik Windowszal együtt.