Dobja a Mi brandet a Xiaomi
Az idei harmadik negyedévtől kezdődően egyszerűsíti márkastruktúráját a kínai Xiaomi, mely mostanra az okostelefon-piac vezető gyártójává lépett elő több régióban. A változások részeként fokozatosan megszűnik a "Mi" márkajelzés a különféle termékek esetében, a cég ezt követően kizárólag a Xiaomi és a Redmi brandeket használja majd.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A gyártó által kiadott közlemény szerint a Xiaomi márkanévvel ellátott termékek továbbra is elsősorban a prémium szegmensbe kerülnek, míg a Redmi megmarad a kedvezőbb árú termékeket kínáló, kifejezetten fiatalosnak megálmodott márkának. A márkastratégia-váltás nem csak az okostelefonokra, hanem a teljes ökoszisztémára kiterjed majd, így idővel a cég legkülönfélébb IoT-megoldásait is ez alapján strukturálják majd.
A "Mi" márkanév egyébként a Xiaomi első okostelefon-piaci próbálkozásával, az Androidra épülő MIUI rendszer tizenegy évvel ezelőtti megjelenésével tűnt fel, a cég első okostelefonja, a Mi 1-es ezt követően egy évvel, 2011 végén debütált.
Az első Redmi készülék (Redmi 1) 2013-ban került piacra, a márkát pedig 2019-ben kezdték el határozottabban elszeparálni az anyacég által használt Xiaomi brandtől.