A Xiaomi lett a piacvezető mobilgyártó Európában
Megelőzte a dél-koreai Samsungot Európában, ezzel a mobilpiac vezető pozíciójába került a kínai Xiaomi, mely a jelek szerint rendkívül hatékonyan vette át a helyét egyik legfőbb riválisának, a Huawei Technologiesnek a kontinensen - derül ki a Strategy Analytics friss statisztikáiból.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kutatócég szerint az európai mobilpiac a második negyedévben a járványhelyzet enyhülésével és az azt kísérő nyitásokkal újra egészséges növekedésbe kezdett, melyet a legjobban a kínai piaci szereplők tudtak kihasználni. A szegmens újdonsült bajnoka, a Xiaomi 12,7 millió készüléket szállított le ebben az időszakban, 700 ezerrel többet, mint a Samsung. A vállalat értékesítési volumenének növekedése ezzel éves szinten több mint 67% lett, míg a dél-koreai rivális ugyanebben az időszakban 7%-os mínuszt volt kénytelen elkönyvelni.
A számok alapján a második negyedévben hozzávetőlegesen minden második eladott okostelefont vagy a Xiaomi vagy a Samsung értékesített Európában, míg iPhone-t tízből átlagosan két vásárló választott magának.