A djuice szelleme kísérti a Telekomot
A Telenor hosszú éveken keresztül küzdött azzal, hogy a fiatalokat megszólítsa a djuice márkával, több mint tíz évvel ezelőtt pedig látványos kampány kíséretében arra tett ígéretet a szolgáltató, hogy őket is bevonja a termékfejlesztésbe, egészen odáig menve, hogy akár az utcáról besétálva is lehet tanácsokat osztogatni a "djuice-csapatnak".
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Hogy a djuice végül mégis bukott, az valószínűleg annak köszönhető, hogy a megszólítani szándékozott korosztály már tíz évvel ezelőtt is magasról tett az operátorok marketingakcióira, pedig akkor még csak nem is terelték el annyira a figyelmüket az olyan, az életüket sokkal jobban meghatározó, a távközlési cégek hátán felkapaszkodó szolgáltatók, mint a TikTok, a Snapchat vagy éppen a Viber.
A Magyar Telekom 2021-ben mégis megpróbálja a lehetetlennek tűnő küldetést, így új, "Kraft" néven futó, fiataloknak szóló ajánlatát az érintettek aktív részvételével alakítja ki, vagy ahogy a cég közleménye fogalmaz:
A célcsoport tagjait a Telekom nem csak a termékfejlesztésbe vonja be, hanem majd az ajánlat végső formájáról szóló döntésbe is: olyan lesz, amilyennek a felhasználók szeretnék.
A djuice-t és a Kraftot egyébként bizonyos szinten rokoni szálak is összekötik, legalábbis mindkettő születésénél ott volt Szabó Béla, aki a Leo Burnett Budapest reklámügynökség stratégiai igazgatójaként részt vett a djuice almárka felépítésében, most pedig - néhány évnyi vodafone-os kitérő után - a Telekom márka és kommunikációs igazgatója.