Jól pörgött a headset, a forgószék és a router a pandémia első évében
Ha fel kéne sorolni három termékkört, ami a pandémia első évében az otthoni munka és távoktatás miatt a legnagyobb forgalmat bonyolította az elektronikai szakáruházakban, akkor bizonyára a legtöbben a noteszgépre, tabletre és a monitorra tippelnének, és bár ezek az eszközök valóban szép számmal fogytak az elmúlt egy évben, a top3-ba egyik sem került be, legalábbis nem az Extreme Digitalnál.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az ország legnagyobb (az eMAG-fúzió után) e-kereskedelmi cégének mai közleménye szerint azt, hogy milyen sokan váltottak a járvány nyomán távmunkára, a legjobban a mikrofonos fejhallgatók eladásának alakulása szemlélteti: 2020. márciusa és 2021. márciusa között csaknem háromszor több headsetet rendeltek az Extreme Digitalnál, mint egy évvel korábban (az eladási érték egyébként átlagosan bruttó ötezer forint volt).
A második legnépszerűbb termék a kínálat gerincéből kissé kilógó forgószék volt a cégnél, amelyekből 154 százalékkal több fogyott a járvány alatt, ezek közül is leginkább a gamer székek voltak kelendőek. Az átlagos vásárló 50 ezer forintot szánt egy forgószékre, a második legnépszerűbb modell azonban egy közel százezer forintos, gamereknek szánt típus volt.
A harmadik legnépszerűbb otthon dolgozós kategóriát a wifi routerek és egyéb hálózati eszközök jelentik, ezek eladásai csaknem megduplázódtak. Egy tipikus vásárló 14 ezer forintos eszközt választott, és főként a TP-Link, illetve az Asus hálózati eszközét választották a vásárlók.
A pandémia első évében tabletből és monitorból másfélszer, noteszgépből pedig harmadszor annyi fogyott az Extreme Digitalnál, mint korábban.