A pandémia alatt is uniós átlag alatt a magyarok online vásárlási kedve
A koronavírus világjárvány fogyasztói szokásokra gyakorolt hatásáról tett közzé rövid jelentést az Európai Bizottság felmérésre hivatkozva a Gazdasági Versenyhivatal szerdán. A célzott felmérésen, valamint az Eurostat-adatokon alapuló felmérés szerint is teret nyert a pandémiás időszakban az online vásárlás: a fogyasztók 71%-a rendelt 2020-ban az interneten keresztül.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A magyar fogyasztók ennél valamivel alacsonyabb része használta ki az online vásárlási lehetőségeket (62%), emellett mind a hazai, mind a más tagállamból történő rendeléssel kapcsolatban bizalmatlanabbak az európai átlagnál. Az emberek 81%-a emellett a korábbinál közelebb vásárolt otthonához, illetve erősebben támogatta a helyi vállalkozásokat – ami a felmérés alapján elmondható a magyar fogyasztókról is (76%).
A kutatás eredményein megmutatkoznak ugyanakkor a vírushelyzet gazdasági hatásai is. Az európaiak átlagosan 38%-a aggódott a következő hónap számláinak kifizetése miatt (bár ezen a téren jelentősek volt a tagállamok közötti különbségek), 42%-uk pedig későbbre halasztotta jelentősebb vásárlási döntéseit. Utóbbi különösen igaz a magyar válaszadók esetében: a hazai fogyasztók 57%-a napolta el inkább a nagyobb kiadásokat.