:

Szerző: Hlács Ferenc

2020. december 29. 09:04

Hirdetésekből gyűjtene bevételt a Telegram

Az üzenetküldő a Telegram csatornákban helyez majd el reklámokat működési költségeinek fedezésére.

Elkezdi monetizálni üzenetküldőjét a Telegram: a chatalkalmazás alapítója Pavel Durov bejelentette, jövőre a szolgáltatás költségeinek fedezésére hirdetéseket helyez majd el a Telegram csatornákon.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Ahogy Durov írja, eddig javarészt saját zsebből tartotta fent a szolgáltatást, az 500 millió aktív felhasználóhoz közelítő chatapp fenntartásához azonban mára legalább évi "néhány százmillió dollárra" van szükség, így a csapat kénytelen bevételi csatornákat kiépíteni - a másik opció a Telegram eladása lenne, utóbbi elől azonban a cég mereven elzárkózik, mondván, nem akar a WhatsApp nyomdokaiba lépni, a Telegramot a későbbiekben is meg akarja tartani független alkalmazásnak.

A monetizációhoz a cég saját hirdetési platformot indít, amellyel az ügyfelek a Telegram Twitter üzenőfalakra emlékeztető csatornáin helyezhetnek majd el a vállalat ígérete szerint felhasználóbarát és az adatvédelmet szem előtt tartó reklámokat. Durov posztjában siet hangsúlyozni, hogy a Telegram minden jelenleg ingyenesen elérhető funkciója a jövőben is ingyenes marad, illetve az app üzenetküldésre szánt felületein, mint a csoportok vagy privát chatek, továbbra sem jelennek majd meg reklámok.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról