Földbe állt az egyik mobilos streamingszolgáltató
Nem minden, milliárdos befektetéssel induló amerikai streaming-startup válik zajos világsikerré, ugyanakkor kevés platform húzta olyan kevés ideig, mint a kifejezetten mobiltelefonos videofogyasztásra szakosodott Quibi, mely nem egészen hat hónappal az indulását követően húzza le a rolót.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Pedig a Quibi áprilisban még komoly terveket dédelgetett, a cég mögött pedig ott állt két igen nagy nevű befektető, a Walt Disney Studios korábbi elnöke, Jeffrey Katzenberg és a HP egykori vezérigazgatója, Meg Whitman (lásd fenti fotó) is. A befektetőktől végülis nagyjából 1,8 milliárd dollárt sikerült összekalapozni az induláshoz azzal az elképzeléssel, hogy a Quibi idővel a Netflix és a YouTube riválisává nőheti majd ki magát.
Hogy az élet végül nem így hozta, illetve fogja hozni, azt már korábban pedzegetni kezdte az amerikai sajtó, végül ma a cég hivatalos blogjára is kikerült az az alapítók által jegyzett nyílt levél, ami a szolgáltatás bezárását és az alkalmazottak szélnek eresztését jelenti be mély sajnálkozások közepette.
Az okok kapcsán a Quibi alapítói elsősorban azt említik, hogy nem számoltak azzal, hogy a koronavírus járvány ilyen súlyos hatással lesz a működésükre - más kérdés, hogy erre azért április tájékán már számíthattak volna. A szolgáltatás kritikusai szerint ugyanakkor valójában az állhatott a háttérben, hogy az előfizetők tömege nem lelkesedett a két legfőbb innovációért, a videók tízperces időlimitéért, ami miatt a hosszabb filmeket is csak részletekben lehetett megnézni, illetve a portré- és tájképmódban egyaránt rögzített tartalmak sem jelentettek olyan hozzáadott többletet, mely előfizetők sokaságát győzte volna meg.