Utólag optimalizálhatja a PS5 hűtőrendszerét a Sony
Az új generációs játékkonzolok hűtése mindig roppant összetett feladat a gyártócégek számára, hiszen egy relatíve kis, dizájnvezérelt felépítésű dobozkába kell bezsúfolni az irgalmatlan teljesítményű hardvert hűtő egységet, és ha ez nem lenne elég, a konzolokba rendszerit bekerül további hőtermelő közegként a tápegység is.
Amikor Otori Jaszushiro, a PS5 játékkonzol tervezésért felelős vezető mérnök nemrég a nagy nyilvánosság előtt szétkapott egy konzolt, a méretes hűtőventilátor- és borda láttán talán már meg sem lepődtek azok, akik jelen voltak az előző generációk születésénél, vagy éppen van valami halvány fogalmuk arról, mire képes a Sony játékgépének processzora.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Jaszuhiro egy a 4Gamer.net -nek adott interjújában elárulta, hogy a 12 centiméter átmérőjű, 4,5 centiméter magas hűtőventilátor egész szofisztikált vezérlőelektronikával lesz ellátva. Először is a működését az APU-ba épített dióda mellett három mérési ponton meghatározott hőmérsékleti minta határozza majd meg, a rendszerszoftver azonban a különböző igénybevételt jelentő játékok futtatása során folyamatosan figyeli majd az APU hőterhelését.
Az így összegyűjtött, historikus adatokat a konzol továbbítja majd a gyártónak, ahol tovább optimalizálják a hűtést vezérlő szoftver működését, így a hűtőventilátor bizonyos terhelési mutatók és környezeti változók mellett halkabb, de akár zajosabb is lehet majd a jövőben.