Már online is lehet lakcímváltozást bejelenteni
A fejlesztő Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) mai közleménye alapján mostantól újabb, otthoni ügyintézést segítő szolgáltatással bővül a magyarorszag.hu e-közigazgatási portál repertoárja, így már a lakcímváltozás bejelentéséhez és az e-személyi pótlásához sem kell kormányablakban, személyes ügyintézést kérni.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A lakóhelyet, a tartózkodási helyet, valamint az ezekben bekövetkezett változást kizárólagos
tulajdonosként vagy haszonélvezőként, illetve a „szállásadó(k)” hozzájárulásával lehet online
bejelenteni - áll a közleményben. Azokban az esetekben pedig, amikor a bejelentésre nem szállásadóként kerül sor, a lakás használatára vonatkozó jogosultság igazolására alkalmas nyilatkozatot, vagy okiratot (pl. bérleti szerződés) kell csatolni a kérelemhez. Fontos, hogy csak érvényes (a központi címnyilvántartásban szereplő) címet lehet bejelenteni.
Az eSzemélyi igazolvány – annak érvényességi idején belül (akár több alkalommal is) – a korábbi okmánnyal közel megegyező adattartalommal pótolható. A szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a korábbi okmányhoz rendelt funkciók és szolgáltatások (e-aláírás és időbélyegzés szolgáltatás, vészhelyzet esetén értesítendő személy(ek) telefonszáma) – a pótlást követően – nem lesznek automatikusan elérhetőek.