Mágnesként vonzotta az új előfizetőket a Netflix a járvány időszakában
Az idei első félévben összesen 26 millió új fizetős ügyfele lett a világ legnagyobb online videostreaming-platformjának, a Netflixnek, köszönhetően elsősorban a koronavírus-világjárvány jelentette megváltozott élethelyzetnek, mely több százmillió embert zárt be az otthonába. A bővülés ütemét jól jelzi, hogy a szolgáltató tavaly összesen 28 millió új fizető ügyfelet tudott szerezni. A befektetők kedvét ezzel együtt némileg elvette, hogy a cég lassulásra figyelmeztet a következő negyedévben, így az 5,3 millió új előfizetőről szóló elemzői konszenzust lényegesen alulteljesítő, 2,5 milliós növekedést vár a júliustól szeptember végéig tartó időszakban.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Netflix első féléves szárnyalásához hozzájárult, hogy a szolgáltató minden riválisát lényegesen meghaladó mennyiségű eredeti tartalmat ontott magából. A cég csak ebben a hónapban 59 saját gyártású új sorozatévadot, mozifilmet vagy dokumentumfilmet "tűz műsorra", míg a tavaly rajtoló, a Netflix nagy riválisának tekintett Disney+ és az Apple TV+ mindössze két ilyen tartalmat tudott felmutatni.
A pandémia ugyanakkor a saját gyártású tartalmak előállításának leállása miatt kedvezőtlen kihatással lehet a Netflix működésére, igaz, ez várhatóan csak jövőre válik érzékelhetővé. A társaság szerint így az új saját tartalmak premierje jellemzően a második félévre csúszik majd, de a cég a várakozások szerint így is tartani tudja majd magát az éves ütemtervhez, azaz nem tolódik számottevő mennyiségű eredeti tartalom premierje 2022-re.