:

Szerző: Koi Tamás

2020. június 24. 14:48

Vége a Segwaynek

A budapesti Váci utcában gyakran sétálók fellélegezhetnek, a jövőben egyre kisebb a valószínűsége annak, hogy elgázolja őket egy Segway - és nem feltétlenül azért, mert a belvárosi önkormányzat kitiltotta a kétkeréken egyensúlyozó járműveket a sétálóutcákból.

Csaknem húsz év után végleg búcsút kell inteni a Segwaynek, attól a két keréken guruló, alapvetően egyensúly-áthelyezéssel irányítható városi elektromos járműtől, melynek 2001-es megjelenésekor nagy jövőt, konkrétan a városi közlekedés megreformálását jósoltak.

A koncepció eleinte tényleg jónak tűnt, de a meglehetősen drága eszköz, illetve a szokatlan vezetési módból eredő sorozatos balesetek nem segítették kimondottan az elterjedését. A gyártócéget végül 2015-ben megvette az egyik kínai rivális, a Ninebot, de az akkora már gomba mód szaporodó e-rollerek végül megadták a kegyelemdöfést a járműkategóriának.

usain_segway

CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.

CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.

A Segway híres balesetek révén is beírta magát a történelembe, így például 2003-ban látványosat bukott vele az Egyesült Államok akkori elnöke, George W. Bush, nem sokkal előtte pedig az alelnök, Dick Cheney is. Az egyik legnagyobb nyilvánosságot kapott Segway-baleset a 2015-ös atlétikai világbajnokságon történt, amikor a kétkerekű járművön közlekedő operatőr elütötte a 200 méteres sprintgyőzelme után önfeledten ünneplő Usain Boltot.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról