Lendületet adott a koronavírus a magyar e-kereskedelemnek
Március első felében még romló kilátásokkal számoltak a magyar e-kereskedők, mostanra azonban alighanem jelentősen változott a szektor prominens szereplőinek véleménye a 2020-as év első, kihívásokkal teli hónapjaival kapcsolatosan.
A GKI Digital friss felmérése szerint a járványhelyzetre válaszul mintegy 50 ezer új vásárló jelent meg az e-kereskedelmi piacon. A növekedés ütemét jól jelzi, hogy tavaly nyolc hónap kellett ekkora vásárlószám-bővüléshez - hívja fel a figyelmet a kutatást készítő cég. A forgalomra sem lehetett panaszuk a webáruházaknak: az e-kereskedők három hónap alatt mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben. A piac egészére nézve ez rendelési számban 15,9%, míg értékben 21,4%-os bővülést jelent 2019 első három hónapjához viszonyítva.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Számolva az év második felére várt vásárlóerő-csökkenéssel és gazdasági recesszióval (mely során az év végéig akár 3-7% körül is csökkenhet a hazai GDP), az éves online forgalom tekintetében drasztikus változások helyett valószínűleg inkább csak átrendeződések lesznek. Azonban az első két negyedév megnövekedett online vásárlói bázisa és rendelésszáma összességében segíthet abban, hogy az online kereskedelem az év második felében is tartani tudja a növekedés gyorsuló dinamikáját. Így a piac – a mostani kilátások alapján, a 2019-es 16%-os bővülést követően – éves szinten mintegy 25%-kal növekedhet, vélik a GKI-nál.
További részletek találhatók a GKI Digital blogján.