Egyetlen ábrán, hogy áll most a DIGI a magyar mobilpiacon
Ismét közzétette a magyar mobilpiac helyzetére vonatkozó jelentését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A szervezet szerint a tavalyi második félév egyik legnagyobb piaci változása a DIGI Távközlési Kft. mobilszolgáltatásának megjelenése volt, jóllehet azt maga a hatóság is megjegyzi, hogy a tesztüzem egyelőre nem keltett különösebb piaci turbulenciákat. Hogy mennyire nem, azt a jelentésből kiragadott egyetlen ábrán mutatnánk meg, mely a DIGI piaci részesedését elég jól szemlélteti:
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ha már itt tartunk, ezt az ábrát elemezgetve folyton-folyvást az a képzete támadhat az embernek, hogy a magyar mobilszolgáltatók között talán mégsincs akkora ÖLDÖKLŐ verseny, ahogy azt az operátorok állítják. Vagy a magyar előfizetőknek egyszerűen csak nem számít, mit tesznek eléjük, logószínek alapján szavaznak.
Ha a változásokat számszerűsíteni szeretnénk, akkor nagyjából a következőkre jutunk:
- A Magyar Telekom piacrészesedése négy év alatt 0,2%-ot,
- a Telenoré 2,7%-ot,
- a Vodafone-é pedig 1,9%-ot változott.
Mindezt hasonló piacméret mellett. A négyéves időszakban egyébként a Telenor bukott a legtöbbet, és nem különösebben nehéz megjósolni, hogy ez a tendencia folytatódni fog, mivel a Vodafone a UPC bekebelezésével olyan újabb frontot nyithat majd a következő években, ahol nehezebb lesz helytállnia egy vezetékes szolgáltatásokkal nem rendelkező versenytársnak.