:

Szerző: Hlács Ferenc

2020. március 2. 11:34

Alakváltó koncepcióautóval állt elő a Renault

A Morphoz EV megnyúlik, hogy az utasok és az akkuk is kényelmesebben elférjenek benne.

Az igényeknek megfelelően változtatja méretét a Renault frissen bemutatott "alakváltó" koncepcióautója. A Morphoz EV fantázianévre hallgató elektromos autó városi közlekedést és hosszabb utakat célzó üzemmódban is használható - előbbihez a jármű egy kompakt, 40 kWh-s akkut kap, ugyanakkor ha távolabbra utaznánk az autó gombnyomásra megnyúlik, helyet biztosítva egy második, 50 kWh kapacitású telepnek, így mintegy 700 kilométerre hizlalva az autó hatótávolságát. Az akkumulátort a gyártó elképzelése szerint a városokban elhelyezett gyors akkucserélő állomásokon lehetne a "meghosszabbított" járművekbe tenni - a telepek pedig természetesen vezeték nélkül tölthetők.

00:45
 

Renault MORPHOZ - 2020 concept I Renault Group

Még több videó

A lengyelek az új németek

A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.

A lengyelek az új németek A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.

Az átalakulás során az autó mintegy 20 centivel lesz hosszabb, ami nem csak az akkunak, de az utasoknak is kényelmesebb helyet biztosít, emellett a hátsó lökhárító, a fényszórók és a légterelők is elmozdulnak, az optimálisabb autópályás közlekedéshez. A Morphoz EV hármas szintű önvezetést támogat, vagyis lényegében minden vezetéshez kapcsolódó feladatot saját hatáskörben végez, a sofőrnek azonban készen kell állnia, hogy szükség esetén át tudja venni a volánt. Persze miután koncepcióautóról van szó, belátható időn belül ne kutassunk alakváltó személygépkocsik után a szalonokban.

a címlapról