Alakváltó koncepcióautóval állt elő a Renault
A Morphoz EV megnyúlik, hogy az utasok és az akkuk is kényelmesebben elférjenek benne.
Az igényeknek megfelelően változtatja méretét a Renault frissen bemutatott "alakváltó" koncepcióautója. A Morphoz EV fantázianévre hallgató elektromos autó városi közlekedést és hosszabb utakat célzó üzemmódban is használható - előbbihez a jármű egy kompakt, 40 kWh-s akkut kap, ugyanakkor ha távolabbra utaznánk az autó gombnyomásra megnyúlik, helyet biztosítva egy második, 50 kWh kapacitású telepnek, így mintegy 700 kilométerre hizlalva az autó hatótávolságát. Az akkumulátort a gyártó elképzelése szerint a városokban elhelyezett gyors akkucserélő állomásokon lehetne a "meghosszabbított" járművekbe tenni - a telepek pedig természetesen vezeték nélkül tölthetők.
Renault MORPHOZ - 2020 concept I Renault Group
Még több videóMachine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az átalakulás során az autó mintegy 20 centivel lesz hosszabb, ami nem csak az akkunak, de az utasoknak is kényelmesebb helyet biztosít, emellett a hátsó lökhárító, a fényszórók és a légterelők is elmozdulnak, az optimálisabb autópályás közlekedéshez. A Morphoz EV hármas szintű önvezetést támogat, vagyis lényegében minden vezetéshez kapcsolódó feladatot saját hatáskörben végez, a sofőrnek azonban készen kell állnia, hogy szükség esetén át tudja venni a volánt. Persze miután koncepcióautóról van szó, belátható időn belül ne kutassunk alakváltó személygépkocsik után a szalonokban.