Viberrel és Spotify-jal erősít a Telenor
Stratégiai megállapodást kötött egymással a Telenor Magyarország és a világ egyik legnépszerűbb üzenetküldő platformja, a hazánkban különösen kedvelt Viber. A zenekedvelők is kapnak rövidesen új szolgáltatást zero rating csomagban, ez lesz a korábban a Telekommal lepaktált Spotify zenei streaming megoldás.
A korábban egyfajta persona non grata-ként kezelt azonnali üzenetküldő és VoIP-kliensek ma már - elsöprő népszerűségüknek köszönhetően - egyenesen a mobilszolgáltatók stratégiai partnereinek minősülnek. Legalábbis ezt az irányt követi a Telenor Csoport, azon belül pedig a hazai leányvállalat, a Telenor Magyarország, mely ma jelentette be együttműködését a japán Rakuten tulajdonában lévő Viberrel.
A Viber régiónkban, illetve Magyarországon különösen népszerű platformnak számít, így a chatszolgáltatásnak csak hazánkban 2,8 millió felhasználója van, az Ericsson napokban publikált Mobilitás jelentése szerint pedig az összesített mobil adatforgalom alapján felállított listán az ötödik legnagyobb szereplőnek számít, népszerűsége ráadásul folyamatosan nő. Eközben a nemzetközi tapasztalatok, illetve a Telenor saját mérései alapján a még ma is aranybányának számító SMS-ek forgalma stagnál, ezt mintegy kompenzálva, erre a jelenségre válaszul építette be a szolgáltató a legújabb lakossági és egyes kártyás csomagjaiba a korlátlan chatelési lehetőséget, többek között a Viberen keresztül.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Telenor múlt hónapban megjelent Blue tarifáival a WhatsApp mellett korlátlan adatforgalmat (zero rating) biztosít a Vibernek is, emellett a kártyás MyChat és MyTalk & Chat tarifában sem számít bele az adatforgalomba az említett alkalmazásokon felül a Messenger, a Facebook, a Twitter és az Instagram appok által generált forgalom.
Megkérdeztük a szolgáltatót, hogy az ilyen, és ehhez hasonló zero rating megoldások a cég szerint mennyire állnak összhangban az Európai Unió idén hatályba lépett netsemlegességi szabályozásával - Banovic Aleksandra, a Telenor digitális szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a HWSW-nek elmondta, hogy a vállalat mindenkit tárt karokkal vár, a megkülönböztetésnek kizárólag technológiai és adminisztratív okai vannak,a jogi megfelelőségeket pedig szigorúan számon kéri a leányvállalatokon az anyacég.
Hasonló formában különböztethet meg rövidesen a Telenor egy másik, zenés tartalomszolgáltatásban érdekelt platformot, ez a cég kínálatában évek óta elérhető Deezerhez nagyon hasonló elven működő Spotify lesz. Lapunk információi szerint a Telenor Magyarország és a Spotify közötti végső megállapodás gyakorlatilag már megszületett, így rövidesen várható, hogy a kék logós operátor megkezdi a Sportify-csomagok értékesítését, illetve a Deezerhez hasonlóan bekerül a szolgáltatás a MyMusic nevű tematikus csomagba.
Az új zenei streaming szolgáltatóval kötött egyezség pikantériáját az adhatja, hogy a Spotify korábban exkluzív szerződést kötött a Magyar Telekommal, melyet a lejáratot követően nem újított meg a szolgáltató. A Telekomnak idén nyáron szűntek meg azok a díjcsomagjai (Music S és M), illetve opciói (Music és Korlátlan Music), melyek Spotify Premium előfizetést is tartalmaztak. A két cég exkluzív együttműködése a magyar piacra vonatkozóan két évig tartott.