Rövid életciklus vár a legtöbb mobilalkalmazásra
Elég alacsony kihasználtságra számíthat a legtöbb alkalmazás az Adobe éves mobilos kutatása szerint. Letöltés után a vásárlási appokra vár a legelhagyatottabb sors, főleg inkább a karácsonyi időszakra korlátozódik a használatuk. A pénzügyi és mobil fizetési megoldások használata viszont folyamatosan nő.
Alig próbálnak ki új alkalmazásokat és a meglévőeket is egyre inkább hanyagolják a felhasználók az Adobe éves mobilos benchmark jelentése szerint. Az elemzéshez a kutatók több mint 16 ezer mobiloldal 290 milliárd látogatását és 85 milliárd mobil alkalmazásindítás adatait vették alapul, és több mint ezer mobilhasználót kérdeztek meg az Egyesült Államokban.
Ezek alapján alig 6 százalékkal növekszik évről évre az appok letöltésének a száma, miközben ennél dinamikusabban, 24 százalékkal nő a felhasználók mobilján már meglévő alkalmazásindítások száma. A legnépszerűbb, a használati adatok alapján a felső 20 százalékban szereplő alkalmazásokat vizsgálva már sokkal magasabb az arány, az alkalmazások futtatása 62 százalékkal nő egyik évről a másikra.
Hiába nő a letöltések száma, mivel ezt követően már ritkán veszik igénybe az új appot a felhasználók. A kutatási adatok szerint tízből öt alkalmazást kevesebb mint tízszer nyitnak meg a mobilhasználók - közülük a vásárlói appok vezetik a listát, amelyeknek 60 százaléka jut erre a sorsa, majd 54 százalékos aránnyal ezt az egészségügyi, média és szórakoztató, valamint a pénzügyi alkalmazások követik. Tízből két appot viszont mindössze csak egyszer futtatnak a felhasználók, mely listát a média és szórakoztató téma vezeti 24 százalékos lemorzsolódási aránnyal, szintén 20 százalék körüli arányt ér el a pénzügyi, vásárlói és egészségügyi alkalmazások letöltés utáni mellőzése is.
Hogy miért szoktak alkalmazásokat törölni a felhasználók, abban csak kis mértékű megosztottság mutatkozott az életkori csoportok között. A legtöbben akkor távolítanak el egy appot, ha azt a letöltés után mégsem találják hasznosnak - ezt a 18-24 éves és a 35 év feletti korosztály is 45 százalék körüli arányban jelölte meg szempontként, míg a 25-34 év közöttieknek csak a 34 százaléka gondolkodik így. Utóbbi korosztály számára valamivel fontosabb a másik két csoportnál, hogy akkor távolítsák el az appot, ha az nem működik, találtak egy jobbat ugyanabban a témakörben vagy esetleg rosszabb az app a mobiloldalnál. A nem használt alkalmazások törlésére főleg a 35 év felettiek fordítanak időt, 21 százalékok foglalkozik ezzel, míg a fiatalabbaknak csak nagyjából 14-16 százaléka.
Legutóbb játékokat töröltek a legtöbben a megkérdezettek közül, 41 százalékban a legfiatalabbak korosztályából, de 33-36 százalékkal követi őket a másik két korcsoport is. Ez az a típus, amelynek az Adobe szerint is legrövidebb az életciklusa, mivel a felhasználók túl sok lehetőséggel rendelkeznek, és hamar rá lehet unni egy-egy játékra. Talán azért mert kevésbé használják, kevésbé is törölték a 35 év felettiek a zenei, képszerkesztős és filmezős alkalmazásokat - látványosan kiemelkednek a képekkel kapcsolatos appok, melyet csak a megkérdezettek 6 százaléka törölt mostanában, míg a fiatalabbaknál 20 százalékos ez az arány. Nem meglepő, hogy a randizós alkalmazásokkal a 25-34 év közöttiek foglalkoznak leginkább, mostanában a felhasználók 13 százaléka törölt ilyet, míg a többiek 6 százaléka.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Használati gyakoriság szerint is kiemelkednek a pénzügyi, az utazási és a vásárlási alkalmazások, amelyeket a 24-29 százalékkal futtatnak többet a felhasználók évről évre. A vásárlási alkalmazásoknak értelem szerűen a negyedik negyedévben, karácsony körül ugrik meg a használata, de utána visszaesik. Eközben a pénzügyi alkalmazások használata folyamatosan növekedett az utóbbi negyedévekben. Még mindig lehet hová terjeszkedni ezen a területen, ugyanis a 18-24 évesek 48 százaléka és a 35 év felettiek 64 százaléka egyáltalán nem használ mobil fizetési megoldásokat.