Letölthető a Facebook Steam-vetélytársa
Elrajtolt a korábban Facebook Games Arcade-ként megismert Gameroom fejlesztői verziója, a közösségi oldal visszaszerezné a mobil platformok miatt elveszített játékosokat.
Elrajtolt a Facebook Steam-klónja, amellyel a PC-s játékok vizein vetne horgonyt. A közösségi oldal fejlesztőknek szánt verzióban már elérhetővé tette eredetileg Facebook Games Arcade nevű, mára azonban Gameroom névre átkeresztelt játékos platofrmját: egy világszerte ingyenesen letölthető, natív windowsos kliensről van szó, amelyben a játékosok webes, illetve kifejezetten a Gameroomra fejlesztett címekkel is játszhatnak.
A vállalat a szoftver korai verziójának kiadásával utóbbiak, azaz a Gameroom-natív játékok készítésére biztatja a fejlesztőket. A Facebook szerint a platform a webes appokhoz képest számos előnyt kínál, többek között a HTML5-höz képest jelentősen egyszerűbb és gyorsabb fejlesztést, hatékonyabb szálkezelést, debuggingot és memóriakezelést tesz lehetővé, így a jobb teljesítmény mellett a játékok elindítása is sokkal gyorsabb lehet. Ezzel együtt a platform a webes tartalmakat is támogatja, azon HTML5 és Flash játékok is elérhetők lesznek, utóbbiakhoz persze az Adobe Flash Player telepítésére is szükség van.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Gameroomban lényegében minden játékkategória képviselteti magát, a lövöldözős címektől az ügyességi játékokon át a stratégiáig, noha azokkal a cég valószínűleg nem direktben a Steam felhasználóbázisára pályázik, a "keménykötésű" gamerek helyett sokkal inkább az alkalmi játékosokat veszi célba. Ez persze még az oldal irdatlan felhasználói bázisával sem lesz könnyű feladat, hiszen azokat még meg kell győzni, hogy a megszokott webes felület helyett vándoroljanak át az új, asztali platformra. Ha azonban sikerrel jár és a Facebook-gamerek megkezdik a migrációt a Gameroomra, az több területen is számottevő fellendülést hozhat a cég számára: megdobhatja például a Facebook Live-os játékstreaminget, sőt a platform köré gyűlő fejlesztők a webes hírfolyamba is több hirdetést hozhatnak. Nem utolsó sorban pedig az asztali platform szorosabban a Facebookhoz kötheti a felhasználókat, akik egyre több felületen kötelezik el magukat a közösségi oldal mellett.
A kezdeményezést tehát visszahozhat valamit a Facebook hajdani alkalmi játékos dicsőségéből, amelyet mára szinte teljesen felfaltak a mobilplatformok, amelyek az unaloműző pötyögés szinte exkluzív felületeivé váltak. Míg 2014 negyedik negyedévében a Facebooknak még 257 millió dolláros bevétele volt a játékokból, 2016 második negyedévére már 197 millióra zuhant ez az összeg - a vállalatnak azonban így is 650 millió havi aktív játékosa maradt, őket igyekszik megtartani, illetve számukat növelni az új platformmal. Az egyelőre kérdéses, hogy a "kazuárokat" a cégnek sikerül-e visszacsábítani a nagyobb kijelzők elé, ahhoz ugyanis a fejlesztőknek is meggyőző anyagi feltételeket kell biztosítani a platform mellé, azt viszont még nem tudni, hogy a Gameroom bevételmegosztásos modellje az iparágban megszokott 30 százalékos részesedést kínálja-e majd. A Gameroom már szabadon elérhető Windowsra.