Eltörölte az UWP néhány korlátját a Windows 10 frissítése
Némi felháborodás övezte az első UWP-s PC-s játékok megjelenését az elmúlt hónapokban, a címek ugyanis egyértelműen korlátozottak voltak a "hagyományos" PC-s társaikhoz képest. A Microsoft elkezdte a korlátok lebontását, az első frissítés már meg is érkezett.
Microsoftos mércével villámgyorsan lépett a szoftverház és válaszolt az első hullámban érkező UWP-s játékok kapcsán felmerült kritikákra. Az új Windows 10-es platformot használó új Tomb Raider, Quantum Break, Gears of War játékok ugyanis erősen negatív fogadtatást kaptak, mivel a szoftverkörnyezet hiányosságai miatt néhány alapvető, évtizedek óta megszokott funkció maradt ki belőlük. A májusi patch kedden azonban ezt a hiányosságot a Microsoft pótolta, a kérdéses képességek a frissítés telepítésével azonnal elérhetőek lesznek.
Mi hiányzott?
A két fontos változás tehát: egyrészt az UWP-s alkalmazások (játékok) számára megnyílt a lehetőség az AMD Freesync és az Nvidia G-Sync szabványú monitorok támogatására. Ezzel elérhető az adaptív képfrissítés, vagyis ahogy a grafikus egység elkészül a kép renderelésével, a monitor képes azt azonnal megjeleníteni.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
A másik újdonság is a képfrissítéshez kapcsolódik, immár nem fix az UWP-s alkalmazások és játékok képfrissítési rátája, vagyis amennyiben a fejlesztő szeretné, a játék más képfrissítést is használhat, mint a Windows. Sőt, a v-sync immár teljesen ki is kapcsolható lett, vagyis teljesen kötetlen ráta is használható. Ezek egyébként mind olyan funkciók, amelyek nagy rég elérhetőek a hagyományos PC-s (értsd: Win32-es) platformon, és a fenti játékok közül a Tomb Raider Win32-es kiadása támogatta is ezeket. Az UWP limitációja miatt azonban a Windows Store-ból vásárolt szoftverből ezek eddig kimaradtak.
Játék a PC-n? Windows 10 és UWP a jövő
A Microsoft nem kertel, a cég egyértelművé tette már korábban, hogy a PC-s játék jövőjét Windows 10-en és az UWP-n képzeli el. Ez a stratégia immár teljesen független a cég mobilos törekvéseitől, célja inkább az Xbox és PC-s platform egyesítése-egységesítése, és nem mellesleg a Microsoft pozíciójának erősítése a szoftverdisztribúcióban a Windows Store kapcsán (a Steam és egyéb versenytársak rovására).
Az UWP azonban hiába jelent meg tavaly nyáron a Windows 10-zel, a platform továbbra is elemi hiányosságokkal küzd, ezt illusztrálta kiválóan a fenti történet is. A korlátozások egy része egyébként szándékos (például a szoftverek sandboxolt futtatása), a DirectX és a grafikus alrendszer visszabutítása azonban inkább az éretlenség számlájára volt írható.