A Samsung is beengedi a reklámblokkolókat böngészőjébe
Hirdetésszűrő API-t adott ki saját androidos böngészőjéhez a Samsung is, már meg is érkeztek az első blokkolóappok. Utóbbiak gyorsabb böngészést és karcsúbb adatforgalmat ígérnek - a kiadók kárára.
Tavaly ősszel nagy port kavart mikor az Apple az iOS 9-cel megnyitotta mobil operációs rendszerét (pontosabban a Safari böngészőt) a különböző hirdetésblokkoló appok előtt, a megosztott véleményeket kiváltó lépés visszhangja azonban egy-két hét alatt elcsendesedett. A kedélyeket most a Samsung borzolja fel újra, a vállalat ugyanis bejelentette, maga is a felhasználókra bízza a reklámok sorsa fölötti ítélkezést, arra már a koreai gyártó okostelefonos böngészőjében is lehetőség van. Noha Androidon a hirdetésblokkolás nem jelent eget rengető újdonságot, ahhoz eddig vagy külső forrásból kellet appokat telepíteni vagy épp dedikált böngésző használatára volt szükség, mint az Adblock Browser. Mostantól a Samsung alkalmazását használóknak nem kell váltaniuk a reklámok kiszűréséhez.
A vállalat nemes egyszerűséggel Internet névre keresztelt böngészőjében egy automatikus frissítéssel teszi lehetővé a hirdetésblokkolást. Ahogy az Apple-nél, a Samsung esetében sem közvetlenül a böngésző szűri ki a hirdetéseket, a vállalat ehelyett egy API-t ad ki, amelynek segítségével külső fejlesztők elkészíthetik saját tartalomblokkolóikat a cég alkalmazásához. A bejelentéssel egy időben már meg is érkeztek az első jelentkezők: az Adblock Fast névre hallgató hirdetésvadász iOS-en, illetve az asztali Chrome böngészőhöz már jó ideje letölthető, most pedig a Samsunggal karöltve Androidra is utat talált. De mezőnyben szintén gyorsan feltűnt az Apple platformján ugyancsak az elsők között megjelenő Crystal is.
Az Adblock Fast egyébként a szűréshez ugyanazt a listát, az EasyListet használja, mint az Adblock Plus, így egyes, arra valamilyen okból érdemesnek ítélt reklámokat átengedhet - legyen szó kevésbé tolakodó tartalmakról, vagy épp megfelelő fizetési hajlandóságot mutató hirdetőkről.
Adblock Fast
Még több videóMachine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Fontos kiemelni, hogy a lépés nem csak a koreai cég készülékeit használókat érinti, a Samsung böngészője ugyanis szabadon letölthető a Google alkalmazásboltjából, így azon keresztül gyakorlatilag bárki dönthet a reklámmentes böngészés mellett - a Play Store adatai szerint a Samsung Internet telepített bázisa jelenleg 10 és 50 millió között mozog, így nem elhanyagolható tömegekről van szó.
A hirdetések kiszűrésének előnyeit valószínűleg nem kell részletesen ecsetelni, az egyes weboldalak a reklámok nélkül jelentősen gyorsabban betöltődnek (az Adblock Fast 51 átlagban százalékos gyorsulást ígér) a blokkolók továbbá a potenciálisan rosszindulatú vagy félrevezető reklámokat is kiszűrik - a hasonló appok mobilon különösen vonzók, hiszen segítségükkel a felhasználók az adatforgalmon is nem elhanyagolható mennyiségben spórolhatnak. Az előnyökért cserébe ugyanakkor azok, akik a hirdetések blokkolása mellett döntenek, rengeteg weboldalt megfosztanak elsődleges bevételi forrásától.
Mindenesetre ha az iOS-en látottakat vesszük alapul túl nagy aggodalomra egyelőre nincs ok: az Apple platformján megjelenésüket követően az első helyekre kilövő hirdetésblokkoló appok néhány hét elteltével szépen lecsorogtak a látható pozíciókból. Az új bejelentés kapcsán ráadásul szintén "enyhítő körülmény", hogy az csak az Android platform egyetlen böngészőjét érinti, ráadásul annak is 4.0 vagy újabb verzióit. Jó eséllyel ahogy iOS-en, itt is a technológia iránt érdeklődők szűkebb köre adja majd a felhasználói bázis nagy részét.