:

Szerző: Hlács Ferenc

2015. október 13. 11:33

Integrálná a webshopokat a Facebook

Egyre tovább tartaná a vásárlókat saját felületén a Facebook. A közösségi oldal több új funkciót is bejelentett, amelyek segítségével a külső, sokszor lassú webshopok helyett már a Facebook alkalmazás elhagyása nélkül böngészhetők a különböző kereskedők termékei.

Alig jelentette be kísérleti jelleggel indított új "Like" alternatíváit a Facebook, a közösségi oldal máris újabb tesztelés alatt álló funkcióról rántotta le a leplet. A cég ezúttal nem a bejegyzésekre adható reakciókat árnyalja tovább, helyette a mobil platformon történő vásárlást könnyítené meg felhasználói számára - illetve a termékek értékesítését partnereinek.

A Facebook által idézett comScore online elemzőcég idén augusztusi adatai szerint, az Egyesült Államokban a felhasználók mobil platformokon töltött idejük döntő többségét nem a böngészőben, sokkal inkább maroknyi alkalmazásokban töltik, amelyek között nem meglepő módon előkelő helyen áll a Facebook, illetve a tulajdonában lévő Instagram. A vállalat szerint továbbá a felhasználók majdnem fele kifejezetten termékek után kutat a felületén, legyen szó az üzenőfalról vagy a különböző csoportokról - a közösségi oldal ennek megfelelően mobilon különösen vonzó felületet jelent a hirdetőknek, kereskedőknek.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A cég által bevezetett új funkció, a hirdetésekhez kapcsolódó, június óta tesztelt Canvas felületet viszi egy lépéssel tovább. Az opció lényege, hogy a felhasználónak ne kelljen egy-egy reklámra bökve a kereskedő sokszor lassú, nem megfelelően optimalizált oldalára navigálnia az adott termék részletesebb megismeréséhez, azt a Facebook appban maradva, gyorsan, teljes kijelzőn tehesse meg.

A néhány kiválasztott partnerrel már tesztelt funkciót a közösségi oldal most továbbgondolta: egy hirdetésre nyomva a felhasználó, a megjelenő teljes kijelzős felületen már nem csak az adott termékről kap plusz információkat, de a kereskedő más termékei között is böngészhet, illetve egy-egy darab kapcsán különböző változatokat is megtekinthet -  például egy ruhát különböző színekben. A termék kiválasztása után már csak a vásárlás véglegesítése történik a kereskedő oldalán. A megoldás egyszerre veheti rá az embereket, hogy többet vásároljanak a közösségi oldal felületéről, illetve ezzel együtt tovább csökkenheti az azon kívül töltött időt.

A Facebook ezzel párhuzamosan több újítást is tesztel, illetve bevezetett, amelyekkel a felhasználókat a vásárlási folyamat minél hosszabb szakaszán vagy akár annak végéig felületén tarthatja. Ilyen a szeptember elején bejelentett Shop szekció, amelyet a vállalatok saját Facebook oldalaikba építhetnek be, és amelyben a cégeknek fő termékeik bemutatására van lehetőségük. A közösségi oldal emellett a tavaly bejelentett direkt vásárlás gomb tesztelését is folytatja: a "Buy" gombbal a Facebook felületének elhagyása nélkül vehető meg a hirdetésben látható termék. Ez a funkció nem csak mobilon, de a közösségi oldal asztali verziójában is jelen lesz. Végül de nem utolsó sorban a cég egy új, a csoportokkal és oldalakkal egyenrangú, "Shopping" szekció bevezetését is tervezi, amely nevéből is adódóan kifejezetten a vásárlásra fókuszál majd.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának negyedik, december 12-i állomásán.

a címlapról

fab

0

Nem adhatja el a gyárait az Intel

2024. november 28. 12:39

A cégnek juttatott állami támogatás feltétele, hogy a vállalat többségi tulajdonos maradjon a gyártó leányvállalatban.