Újra átalakítja pénzügyi beszámolóját a Microsoft
Alig két évvel az utolsó nagyobb átalakítás után újra variálja pénzügyi jelentését a Microsoft. Ezúttal logikusabb struktúrába szervezi a különböző divíziók pénzügyi eredményeit a cég, de vannak adatok, amit elrejt majd az új jelentés.
A Microsoft legutóbb két éve, még a Steve Ballmer által elindított "Egy Microsoft" átszervezés során alakította át pénzügyi jelentési struktúráját, így azt követően már nem termékenként, hanem azokat egy-egy ernyő alá vonva, megcélzott piaconként közölte negyedéves eredményeit. Ezt a befektetők többnyire negatív változásként értékelték, mert a Microsoft így könnyebben tudta eldugni azokat a számokat, melyeket nem kívánt nagy dobra verni.
A cég tehát az elmúlt két évben két fő és öt alkategóriára bontva közölte eredményeit. A Devices and Consumer szegmens alatt jelentette a hardveres (Xboxok, Lumiák, Surface-ek), a konzumer szoftveres (Windows OEM, Windows Phone, dobozos Office) és az egyéb (főként konzumer felhős termékek, mint az Office 365, Bing, MSN illetve az Xbox-játékok) alkategóriákba sorolt termékek eredményeit. A Commercial alá került az összes vállalati szoftver és szolgáltatás, a Windows Enterprise-tól kezdve az Office-okon (dobozos illetve a vállalati 365) át az összes Azure-alapú szolgáltatásig.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Microsoft azonban azóta is átalakulóban van, Satya Nadella nem fél meghozni nehéz, jelentős elbocsátásokkal is járó döntéseket, további igyekszik úgy alakítani a szervezetet, hogy az egyes csapatok ne egymással versenyezve (ahogy az korábban bevett szokás volt a vállalatnál), hanem egymás munkáját segítve és kiegészítve dolgozzanak. Ezt követi le a tegnap bejelentett új pénzügyi jelentési struktúra, ami ugyan megmosolyogtatóan hangzatos főbb kategóriákbaszervezi az egyes termékeket, de az elgondolás a Microsoft (nyilvánosságra került) terveit ismerve csak kevés meglepetést tartalmaz.
Moar Personal Computing
Az új struktúrában a Productivity and Business Processes üzletágba került az összes Office, legyen az vállalati vagy otthoni, dobozos vagy felhős változat, valamint a Dynamics on-premise és felhős változatai. Ez tehát a Microsoft-féle alkalmazásokat választja le a platformokról és üzemeltetői illetve fejlesztői eszközökről. Az Intelligent Cloud tartalmazza ezentúl a szervertermékeket (Windows Server, SQL Server), az Azure-t, és a vállalati szolgáltatásokat. A legütősebb nevet a harmadik üzletág kapta, a More Personal Computing jelenleg mindent visz, amit nagyvállalati szegmensben eddig nevezéktanból láthattunk, jár érte az animált szivárvány. Ezen belül fogja jelenteni a Microsoft a Windows-licencekből (újfent otthoni és vállalati egyaránt) származó bevételt, a konzol- és telefoneladásokat, a játékszoftvereket és a Binget.
Az új leosztásban egymás mellé kerültek a hagyományos szoftverek és azok szolgáltatásként kínált verziója, illetve a legfelső szinten együtt jelenti a Microsoft a konzumer és vállalati bevételeket is. Várhatóan (ahogy eddig) a cég e dimenziók mentén továbbra is szétbontja majd az aggregált bevételi adatokat, így látható majd például, hogy hogyan teljesít a nagyvállalatok vagy a végfelhasználók körében az új Office.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A két, talán legérdekesebb döntés a Dynamics és az online szolgáltatások helyzete. A Dynamics-szal korábban részletesen foglalkoztunk, akkori helyzetértékelésünket a friss átalakítás csak megerősíti. Egy integrált üzleti alkalmazásplatform, melybe a Dynamics CRM által a Microsoft összes jelentős vállalati szolgáltatását (Office 365, Intune, Power BI, gépi tanulásra épülő analitika és asszisztens) be tudja húzni, komoly növekedési potenciállal kecsegtet azoknál a vállalatoknál, melyeknél egy-egy önálló szolgáltatás helyett inkább komplett ügyfélmenedzsment-csomagokban gondolkodnak. A vállalat ezeket a jövőben hivatalosan is egy egységként kezeli, így bizonyára a fejlesztés és értékesítés is teljes összhangban zajlik majd.
Ami a Binget, illetve általában az online szolgáltatások portfólióját illeti, a konzumer fókuszú termékekben egyre nagyobb hangsúlyt kapó Cortana miatt kerülhetett a konzolok, telefonok és Windowsok mellé. Mivel a digitális asszisztens mára ezek szerves részét képezi, szintén egyszerűbb lehet ezeket egyben kezelni. A Bing egyébként "sima" keresőként is egyre jobban teljesít, a cég szerint hosszú és rendkívül költséges évek után mára önfenntartóvá vált.