Továbbra is hasít a Huawei
Hatalmas ütemben bővül a kínai vállalat forgalma – legalábbis a most kiadott, nem auditált sarokszámok szerint. A cég első féléves bevétele 30 százalékot emelkedett és bruttó eredményhányada is nagyot javult, és eredményei messze túlmutatnak korábbi vállalásain.
A Huawei már a tavalyi évet is meglehetősen tisztességes, 20 százalékos forgalom- és 32 százalékos nettó eredménynövekedéssel zárta. A most kiadott, 2015 első féléves sarokszámait ismertető jelentés alapján a bővülés lendülete nem torpant meg, sőt, a vállalat még nagyobb tempóra tudott kapcsolni. Míg az előző évben a teljes bevétel 46,5 milliárd dollárnak megfelelő jüan volt, idén csak az első hat hónapban elérte a forgalom a 28,3 milliárdot – éves összehasonlításban ez 30 százalékos növekedésnek felel meg. A bruttó üzemi eredményhányad a vállalat szerint 18 százalékos volt, ez is jóval magasabb, mint az előző év hasonló időszakában elért 11,9 százalék, így a nagyobb forgalom mellett az idei év nettó nyeresége számottevően meghaladja majd 2014-es 4,5 milliárdot. Érdekesség, hogy a vállalat saját "vállalása" 2018-ra (70 milliárd dolláros bevétel) egy "konzervatív" évi 10 százalékos forgalombővüléssel teljesíthető lenne, az idei első félév alapján esélyes, hogy a cég ezt a célszámot a közeljövőben meredeken felfelé fogja módosítani.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A forgalom legnagyobb részét továbbra is biztosító, de a konzumer és vállalati üzletágak sikere miatt egyre csökkenő súlyú, telekommunikációs eszközöket gyártó részleget továbbra is húzzák a kínai 4G-s hálózatfejlesztési projektek. Az országban a három legnagyobb mobilszolgáltató (China Mobile, China Unicom, China Telecom) hatalmas összegeket költ az infrastruktúra fejlesztésére – az ebbe ölt összeg már a 2013 decemberi, kínai LTE-indulását megelőzően meghaladta a 15 milliárd dollárt, és a munka azóta sem állt le.
A Huaweinek ugyanakkor részesedéséért alaposan meg kell küzdenie a szintén kínai ZTE és a svéd Ericsson ellen – az eddigiek alapján úgy tűnik, hogy az európai vállalat képes az országban olyan sikeres üzletpolitikát követni, mellyel el tudja kerülni a hatóságok általi vegzálást, és nem fogy ki a kínai megrendelésekből. Az Ericsson ezt egyébként nemrég közzé tett második negyedéves pénzügyi jelentésében is hangsúlyozta. A Huawei kutatás-fejlesztés terén is megdolgozik előnyös piaci pozíciójáért, és jelentős forrásokat öl az 5G-vel kapcsolatos technológiák fejlesztésébe.
Ami még érdekes, az a telefonos üzletág teljesítménye, és egy, a Reuters hírügynökség által megszerzett belső jegyzet szerint a Huaweinek azon a területen sincs oka panaszra. A gyártó a kínai piacon jelenleg a harmadik legnagyobb szereplő 11 százalékot meghaladó részesedéssel és gyors ütemű növekedéssel, és saját vállalása szerint az Egyesült Államokban is hasonló babérokat szeretne learatni. A vállalat tavaly világszerte 75 millió okostelefont tudott értékesíteni, idén ezt a számot 100 millió fölé szeretné tornászni. A kiszivárgott jegyzet alapján ez a cél teljesíthetőnek tűnik: a konzumer üzletág vezetője levelében azt írta az alkalmazottaknak, hogy május óta a Huawei telefonok értékesítése meghaladja a havi tízmilliót.