:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. június 16. 15:30

PlayStation Vue: tévéelőfizetés, csatornánként

A nagy szolgáltatókat megelőzve lép a Sony: a japán óriás elsőként teszi lehetővé, hogy PlayStation Vue nevű videó streaming szolgáltatáson belül ne csak csomagokra, de különálló csatornákra is előfizethessenek a felhasználók.

A Sony a játékok mellett más érdekességeket is bejelentett az E3 sajtókonferenciáján: PlayStation Vue nevű felhős streaming szolgáltatásán belül a komplett csomagok mellett lehetőség lesz már külön-külön előfizetni egyes csatornákra, "a la carte" módon. Ezzel a lépéssel a Sony az első ilyen tartalomszolgáltatóvá válik Amerikában, ami valószínűleg komoly nyomást gyakorol majd nem csak a többi szolgáltatóra, de a tartalmak forgalmazóira is. A márciusban indult, (hazánkban nem elérhető) PlayStation Vue emellett egy újabb lehetséges bevételi forrás a Sony számára, amivel a cég a "cord cutting" (vagyis a tévéelőfizetések lemondásának) trendjét is meglovagolja a játékos közösségen belül.

Egyelőre csak kevesek kiváltsága

A kábelek és több száz csatornás csomagok világától eltávolodó cord cutting trend lényege, hogy az előfizetők az internet mellett csak kisebb tévés csomagokra fizetnek elő - vagy épp teljesen lemondják a tévés előfizetést - ezen alapulva vált az HBO is külön is előfizethető szolgáltatássá, és jelentek meg olyan vonzóbb és olcsóbb alternatívák, mint a Sling TV. Olyanra azonban még nem volt példa, hogy maguk a vásárlók válogathassák össze egy szolgáltatáson belül a kedvükre való csatornákat - azért fizetsz, ami valóban érdekel, ez a Sony új filozófiája.

A PlayStation Vue összesen 85 csatornát kínál három különböző előfizetői szinten, vegyítve az on-demand tartalmakat a helyi élő közvetítésekkel: a havi 50 dolláros csomag 50 csatornát tartalmaz (hangsúlyt fektetve a helyi tartalmakra is), míg a 60 dolláros már regionális sportműsorokkal és közvetítésekkel is bővül, 70 dollárért pedig több életstílussal, zenével foglalkozó, illetve családi csatornákat is kínál a szolgáltatás. Szinte minden nagyobb tartalomkészítő cég műsoraival lehet majd találkozni, a Sony partnere ebben többek közt a Viacom, a Discovery, a Fox, az NBC Universal, a Time Warner, és az AMC is. A szabadon választott csatornákra való előfizetés pár hónapon belül indul, bár az előfizetők eleinte sovány kínálattal szembesülnek: egyelőre csak a Showtime, a Fox Soccer Online és a Machinima exkluzív csatornája lesz külön megvásárolható az eddig is létező csomagok mellett.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A még meglehetősen fiatal, márciusban indult szolgáltatás egyelőre csak öt amerikai városban, New York, Chicago, Philadelphia, San Francisco és Los Angeles területén érhető el, de a Sony tervei közt szerepel az országos szintű terjeszkedés. Miután a szolgáltatást a cég kifejezetten a PlayStation rajongóira bázisára fókuszálja, arra egyelőre csak a PlayStation 4 és PlayStation 3 konzolok tulajdonosai fizethetnek elő - bár a jövőben más termékek támogatását is tervezi a japán óriás. Jelenleg egy appon keresztül lehetőség van Apple iPaden is megtekinteni a műsorokat, feltéve ha azt szinkronizálták a konzollal.

Míg a Netflix, az Amazon és a Hulu egyre elterjedtebbé válnak a konzolokon is, a Sony reméli, hogy saját terepén képes felvenni ezekkel a szolgáltatásokkal a versenyt, és vonzóbb alternatívát kínálni - lévén kimondottan azokat a játékosokat célozza, akik a fiatal generációra jellemzően mobilak, és maguk válogatják az őket érdeklő tartalmakat. A Vue egy újabb bevételi forrás, amely a konzolok háborújában is előnyt jelenthet: az Xbox One és a PlayStation 4 is exkluzív tartalmakkal próbál vonzóbbá válni, a Sony pedig a így a játékok mellett újabb horgonyt vethet a nappalikba. David Cole elemző szerint ugyan ez önmagában kevés ahhoz, hogy az emberek a Sony konzolját válasszák, de jelentős bónusz a játékosok számára - a Vue márciusi indulása óta az eredmények kifejezetten jók, az ügyfelek átlagosan naponta több, mint öt órát töltenek műsorok nézésével konzoljukon.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról