PlayStation Vue: tévéelőfizetés, csatornánként
A nagy szolgáltatókat megelőzve lép a Sony: a japán óriás elsőként teszi lehetővé, hogy PlayStation Vue nevű videó streaming szolgáltatáson belül ne csak csomagokra, de különálló csatornákra is előfizethessenek a felhasználók.
A Sony a játékok mellett más érdekességeket is bejelentett az E3 sajtókonferenciáján: PlayStation Vue nevű felhős streaming szolgáltatásán belül a komplett csomagok mellett lehetőség lesz már külön-külön előfizetni egyes csatornákra, "a la carte" módon. Ezzel a lépéssel a Sony az első ilyen tartalomszolgáltatóvá válik Amerikában, ami valószínűleg komoly nyomást gyakorol majd nem csak a többi szolgáltatóra, de a tartalmak forgalmazóira is. A márciusban indult, (hazánkban nem elérhető) PlayStation Vue emellett egy újabb lehetséges bevételi forrás a Sony számára, amivel a cég a "cord cutting" (vagyis a tévéelőfizetések lemondásának) trendjét is meglovagolja a játékos közösségen belül.
Egyelőre csak kevesek kiváltsága
A kábelek és több száz csatornás csomagok világától eltávolodó cord cutting trend lényege, hogy az előfizetők az internet mellett csak kisebb tévés csomagokra fizetnek elő - vagy épp teljesen lemondják a tévés előfizetést - ezen alapulva vált az HBO is külön is előfizethető szolgáltatássá, és jelentek meg olyan vonzóbb és olcsóbb alternatívák, mint a Sling TV. Olyanra azonban még nem volt példa, hogy maguk a vásárlók válogathassák össze egy szolgáltatáson belül a kedvükre való csatornákat - azért fizetsz, ami valóban érdekel, ez a Sony új filozófiája.
A PlayStation Vue összesen 85 csatornát kínál három különböző előfizetői szinten, vegyítve az on-demand tartalmakat a helyi élő közvetítésekkel: a havi 50 dolláros csomag 50 csatornát tartalmaz (hangsúlyt fektetve a helyi tartalmakra is), míg a 60 dolláros már regionális sportműsorokkal és közvetítésekkel is bővül, 70 dollárért pedig több életstílussal, zenével foglalkozó, illetve családi csatornákat is kínál a szolgáltatás. Szinte minden nagyobb tartalomkészítő cég műsoraival lehet majd találkozni, a Sony partnere ebben többek közt a Viacom, a Discovery, a Fox, az NBC Universal, a Time Warner, és az AMC is. A szabadon választott csatornákra való előfizetés pár hónapon belül indul, bár az előfizetők eleinte sovány kínálattal szembesülnek: egyelőre csak a Showtime, a Fox Soccer Online és a Machinima exkluzív csatornája lesz külön megvásárolható az eddig is létező csomagok mellett.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A még meglehetősen fiatal, márciusban indult szolgáltatás egyelőre csak öt amerikai városban, New York, Chicago, Philadelphia, San Francisco és Los Angeles területén érhető el, de a Sony tervei közt szerepel az országos szintű terjeszkedés. Miután a szolgáltatást a cég kifejezetten a PlayStation rajongóira bázisára fókuszálja, arra egyelőre csak a PlayStation 4 és PlayStation 3 konzolok tulajdonosai fizethetnek elő - bár a jövőben más termékek támogatását is tervezi a japán óriás. Jelenleg egy appon keresztül lehetőség van Apple iPaden is megtekinteni a műsorokat, feltéve ha azt szinkronizálták a konzollal.
Míg a Netflix, az Amazon és a Hulu egyre elterjedtebbé válnak a konzolokon is, a Sony reméli, hogy saját terepén képes felvenni ezekkel a szolgáltatásokkal a versenyt, és vonzóbb alternatívát kínálni - lévén kimondottan azokat a játékosokat célozza, akik a fiatal generációra jellemzően mobilak, és maguk válogatják az őket érdeklő tartalmakat. A Vue egy újabb bevételi forrás, amely a konzolok háborújában is előnyt jelenthet: az Xbox One és a PlayStation 4 is exkluzív tartalmakkal próbál vonzóbbá válni, a Sony pedig a így a játékok mellett újabb horgonyt vethet a nappalikba. David Cole elemző szerint ugyan ez önmagában kevés ahhoz, hogy az emberek a Sony konzolját válasszák, de jelentős bónusz a játékosok számára - a Vue márciusi indulása óta az eredmények kifejezetten jók, az ügyfelek átlagosan naponta több, mint öt órát töltenek műsorok nézésével konzoljukon.