A Bing is megköveteli a mobilbarát oldalt
Követi a Google példáját a Microsoft - egy algoritmusfrissítéssel a Bing keresőben is rangsorolási szignállá válik az oldalak mobilbarát kialakítása, ami pár hónap múlva látható átrendeződéseket eredményez majd a keresési találatokban. A Microsoft azonban a Google-től eltérően nagyobb hangsúlyt fektet a relevancia és a mobiloptimalizált kialakítás egyensúlyára, és a legrelevánsabb oldalakat akkor sem bünteti szigorúan, ha azok nem rendelkeznek "mobilbarát" címkével.
Nem kellett sokat várni arra, hogy a Google "mobilegeddonja" után a Microsoft is frissítse Bing keresőjének mobilos rangsorolási algoritmusát. A keresőóriás bevallása szerint a mobilos Google keresések száma már túlnőtt az asztali böngészőkön, ez a tendencia pedig indokolja a mobilbarát kialakítás nyomatékosítását. Ezt pedig a Microsoft sem hagyhatja figyelmen kívül, ha releváns szeretne maradni a mobilos keresési piacon, ahol a Google 83 százalékos részesedésével szemben jelentős hátrányban van a maga 6 százalékával.
A Bing is ráfekszik a mobilra
A Bing később lépett (és kicsit bizonytalanabb is), mint a Google: bár az elmúlt hónapban már többször fel lehetett fedezni egyes oldalaknál a mobilbarát címkét, az eredmények csak pár hónap múlva lesznek szemmel láthatók a találati lista átrendeződésében, ezzel kapcsolatosan pontos dátumot nem közölt a cég. A "mobilbarát" címke célja, hogy a felhasználók számára jelezze a könnyen olvasható, nem túl nagy méretű, eszközhöz illeszkedő megjelenítésben közölt releváns tartalmat. "A Bingben zajló felhasználói interakciók alapján is észrevehető, hogy a mobilon böngésző felhasználók gyorsabban elégíthetik ki információéhségüket az olyan találatok segítségével, amelyek mobilraoptimalizált oldalakon jelennek meg." - mondja a Microsoft.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod
Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Fontos a relevancia
Ezen szempontok betartása azonban önmagában nem elegendő a jobb találati helyezés eléréséhez, a domináns faktort még mindig a relevancia jelenti. Ezt annyira komolyan veszi a Bing, hogy a Google-től eltérően a legrelevánsabb találatokat tartalmazó oldalakat akkor sem bünteti szigorú csúszással a listán, ha azok nem mobilbarát kialakításúak. A cég tisztában van vele, hogy ez a megközelítés még sok finomítást igényel a jövőben, az egyensúly megtalálása pedig nem egyszerű. A kérdés, hogy a felhasználók hogyan fogadják majd ezt a gyakorlatban: jobban érdekli-e őket az, hogy releváns információkat tartalmaz az oldal, miközben az nehezen kezelhető és olvasható a kijelzőn - miközben pont az utóbbi jelenség kiszorítása lenne a találatok mobilbarát rendezésének célja.
A cég pár héten belül nyilvánossá teszi saját, a Google mobilbarát tesztjéhez hasonló eszközét is, amellyel a webmesterek ellenőrizhetik oldaluk mobilbarát címkére való alkalmasságát, és segíti őket a fellelhető hibák javításában.