A Telekomnál is drágulnak az üzleti előfizetések
Májustól megemeli az üzleti mobil-előfizetéseinek árát a Magyar Telekom, az erről szóló tájékoztatót mostanra mindegyik érintett ügyfél kézhez kapta. A szolgáltató az alap díjcsomagok árán nem változtat, de a kötelezően választandó mobilnet-opciók drágulnak, méghozzá esetenként akár 40 százalékkal.
A Telenor Magyarországot követően a Magyar Telekomnál is nőhetnek az üzleti mobil-előfizetők terhei, miután a cég május elsejével a legtöbb, publikus üzleti díjcsomag árát egységesen, nettó 800 forinttal megemeli. A tavaszi áremelés a Next Business és ÉnCégem előfizetéseket érinti, méghozzá úgy, hogy a díjcsomag havi díja változatlanul marad, a kötelezően választandó mobilnet-opciók azonban drágulnak.
A Magyar Telekomnál a publikus üzleti díjcsomagok struktúrája régóta úgy épül fel, hogy az alap mobiletelefon-szolgáltatások (beszéd, SMS) és a mellé választott mobilnet csomag adja ki a SIM-enként fizetendő tényleges havi díjat. A négy Next Business és három ÉnCégem díjcsomag mellé összesen hét mobilnet-opció választható (Business Net), melyek havi 500 MB-tól 70 GB-ig terjedő adatforgalmi keretet biztosítanak előfizetésenként. Az adatkeret igény szerint egy tabletben vagy noteszgépben használt második SIM-mel is megosztható.
A szolgáltató május 1-től a Business Net díjcsomagok havi díját növeli meg, a legolcsóbb, Speciális Business Net 500 opciót leszámítva egységesen nettó 800 forinttal, a legkisebb keretet biztosító opció nettó 400 forinttal lesz drágább. Az áremelés következtében legrosszabbul a legolcsóbb, ÉnCégem Start díjcsomaggal rendelkező üzleti előfizetők járnak, ha mobilnetet is választottak a díjcsomagjuk mellé.
A kiküldött értesítő alapján az ÉnCégem előfizetők esetében az áremelésről szóló tájékoztatás kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatnak számít, vagyis az előfizetőnek április 30-ig tevőleges magatartással kell elfogadnia az áremelést. Ha az ügyfél a határidőt elmulasztja, az ajánlat elfogadottnak minősül, vagyis a Telekom érvényesítheti a díjemelést. A Next Business díjcsomagoknál a díjemelés egyoldalú szerződésmódosítás útján jön létre, vagyis nem szükséges hozzá az előfizető tevőleges beleegyezése.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Hasonlóképpen, kétoldalú szerződésmódosításról tájékoztatta több tízezer üzleti előfizetőjét februárban a Telenor Magyarország, mely a Telekommal ellentétben nem a publikus mobiltelefonos díjcsomagok árát emelte meg, hanem egységes, nem leforgalmazható díjtételt épített a számlákba az egyéni flottás tarifáknál. A cég akkor a megnövekedett infrastruktúra-alapú versennyel, a dollár árfolyamának változásával és az egyéni flottás ügyfelek után kieső jelentős árbevétellel indokolta az áremelést. A Telekom az üzleti ügyfeleknek most kiküldött tájékoztatóban nem tett közzé indoklást.
A szolgáltatóknak a jövőben a hasonló árkorrekciók kapcsán jóval kevesebb mozgásterük lehet, nem csak a lakossági, hanem az üzleti előfizetések esetében is. Egy, a hónap elején kihirdetett, és augusztus 1-től fokozatosan életbe lépő NMHH-rendelet értelmében az operátoroknak gyakorlatilag tabu lesz hűségidőn belül egyoldalú szerződésmódosítással szolgáltatási árat emelni. A rendelet egyik lényeges újdonsága, hogy a lakossági ügyfelek mellett kiemelten védi a KKV-ügyfelek érdekeit is.