Rangsorolási szignállá válik a mobilbarát megjelenítés
Eddig csak megkülönböztető címkét kaptak a mobilra optimalizált oldalak a Google keresőjében, áprilistól viszont rangsorolási szignállá válik a tulajdonság. Jelentősen befolyásolja majd a keresőben elért helyezéseket mobilos böngészéskor.
A Google tegnap jelentette be, hogy két jelentős változást is eszközöl rangsorolási algoritmusában, amelyek kihatással lesznek a mobilos keresések eredményeire. Április 21-től mobilbarát faktorok alapján változik majd a találatok rangsorolása mobileszközökön, így a felhasználók a jobb minőségű oldalak releváns tartalmait könnyebben találhatják meg. Emellett az alkalmazások indexelésének lehetőségével élő fejlesztők appjait is előnyben részesíti a kereső, így az azokban található tartalmak is feljebb jutnak a rangsorban. Az intézkedés globálisan lép érvénybe minden nyelvterületen, így a magyar oldalakon is.
Előnyben a mobilbarát oldalak
A Google az utóbbi években több módon is próbálta ösztönözni a weboldalak tulajdonosait a mobilra optimalizált kialakításra.Tavaly novemberben vezették be a „mobilbarát” címke használatát az olyan oldalak találatainál, amelyeket megfelelően optimalizáltak a platformra, ezzel jelezve a felhasználóknak, hogy kisképernyős készülékén is jól jelenik meg az adott tartalom. Áprilistól már nem csak a címkét teszi ki a kereső, hanem rangsoroláskor is figyelembe veszi az oldal kialakítását.
A keresőóriás cég már korábban is pedzegette, hogy érdemes lesz komolyabban foglalkozni az optimalizálással, ha nem akar a cégünk hátracsúszni a találatok listáján. Ezért közzétettek pár tipikus hibát, amelyek közül a két legérzékenyebb pont a rossz átirányítás és a nem megfelelő megjelenítés. Főként híroldalakra jellemző, hogy az elolvasni kívánt cikk helyett a link a főoldalra irányítja az olvasót, így a látogató már nem találja meg a számára érdekes tartalmat. A Google tovább szigorított azzal, hogy megszűri azokat az oldalakat is, amelyek nem megfelelően jelennek meg mobilplatformon az alkalmazott technológiákból kifolyólag. Ebbe a kategóriába tartoznak például a Flash-t használó oldalak - a technológiát már hosszú ideje nem támogatja egyik nagyobb mobilos operációs rendszer sem, mobilról az ilyen tartalmak tehát nem jelennek meg.
Relevánsabb app-tartalom a keresési eredményekben
Már most aktív viszont az a funkció, amivel a felhasználók keresései átfésülik a telefonjukon található alkalmazások tartalmát is, és azok láthatóvá válnak a találatok közt, a Google már ezeket is rangsorolja. A találat egyenesen az alkalmazás releváns tartalmára irányít át. Például, ha fejlesztőként rendelkezünk egy recepteket tartalmazó weboldallal és egy alkalmazással is, amiben azok elolvashatók, akkor nem csak a weboldalas találatot jeleníti meg a kereső, hanem egyben lehetőséget ad az alkalmazásba való átirányításra is. Ennek feltétele, hogy a felhasználó mobilján telepítve legyen az app, fejlesztői oldalról pedig úgynevezett "deep linkek" beszúrásával kell bővíteni az oldal és appok kódjait, így válik az appba zárt tartalom indexelhetővé.
Milyen hatással van ez a vállalkozásokra?
A webmestereknek még van idejük felkészülni a váltásra, hiszen április végétől lesz élesítve a mobilbarát szignálok bevetése. Az átálláshoz első lépésként érdemes a Google mobilbarát-tesztjét lefuttatni a weboldalunkon, majd átolvasni az oldal útmutatóit, melyek ismertetik a legfőbb irányelveket. A cégeket az intézkedés elsőre valószínűleg érzékenyen érinti majd, főleg azokat a vállalkozókat, akik sajnálják a beruházást egy profi mobil weboldalra. A listán való hátrakerülés bizony kevesebb kattintással és kisebb forgalommal jár, így ha nem szeretnének lemaradni a konkurenciával szemben mobilos felületen, muszáj lesz erre figyelmet fordítaniuk a piaci veszteség elkerülésének érdekében.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Bár ez úgy tűnhet, hogy a Google büntetésnek szánja, valójában hatékony rávezetés arra, hogy egyre többen foglalkozzanak a mobilos felületeikkel. Az online marketingesek eddig sem győzték hangsúlyozni a mobilra optimalizált oldalak fontosságát, hiszen ma már egyre jelentősebb mértékben növekedik a mobilról érkező látogatók száma. Magyarországon ennek fontosságát még csak nemrég kezdték felfedezni a vállalkozások, akik közül már most jelentős előnyre tehetnek szert azok, akik alkalmazkodnak az okostelefonok térhódításához. A telefonról érkező ügyfelek körében amúgy sem népszerűek azok a weboldalak, amelyek szétcsúsznak, tartalmuk olvashatatlan és nehezen kezelhető, így a konverzió is sokkal rosszabb. Ennek köszönhetően ügyfeleket veszít a cég, ha nem kínálja a megfelelő felhasználói élményt. Hosszútávon mindenképp érdemes erre is törekedni, nem csak a Google-ben bekövetkezett algoritmusfrissítések és új irányelvek miatt.