:

Szerző: Koi Tamás

2015. február 12. 15:33

Vége az üzleti ügyfelek királyságának a Telenornál

Februártól nem lesz olyan jó üzlet a kis- és középvállalatoknak a Telenor Magyarországnál üzemeltetniük a mobiltelefon-flottájukat, a szolgáltató ugyanis ebben a hónapban egyoldalú szerződésmódosítással jelentősen megemeli az előfizetések egyes díjtételeit. Az emelés százalékban könnyen két számjegyű lehet.

Februárban tértivevényes ajánlott levelet küldött a Telenor Magyarország mintegy 30 ezer céges üzleti előfizetőnek, melyben a mobilszolgáltató arról tájékoztatja ügyfeleit, hogy februárban a szolgáltatások egyes díjtételei egyoldalú szerződésmódosítással változnak, illetve új díjak is megjelennek majd a számlán. A HVG-nek nyilatkozott olyan üzleti előfizető, mely 60 mobiltelefon-előfizetés után havi 80-100 ezer forintos díjemelkedéssel kalkulál. A Telenor szerint az emelés mértéke egyes ügyfeleknél elérheti a "kétszámjegyű" százalékos mértéket.

#flotta #királyság!

A kizárólag egyedi üzleti előfizetőket érintő (tehát a publikus üzleti és lakossági ügyfelekre nem vonatkozó) áremelés részeként egy kiegészítő havi díj és és egy kapcsolási díj kerül fel majd új elemként a számlára - ezek mértéke cégenként különböző lehet, de a kalkulációk szerint átlagosan havi 200-1000 forintos felárat hozhat kártyánként. A két díjtétel közül valójában egyik sem újdonság, a kiegészítő havi díj és a kapcsolási díj más mobilszolgáltatóknál is megjelent a publikus üzleti díjcsomagoknál, először a telefonadó bevezetésére válaszul (a Telenor korábban rövid ideig még a lakossági díjcsomagoknál is alkalmazott kapcsolási díjat).

A Telenor alapvetően három körülmény együttállásával indokolja a flottás ügyfeleket érintő emelést: egyrészt a hálózatépítéssel kapcsolatos költségek és a megnövekedett infrastruktúra-alapú verseny, másrészt a devizaárfolyamok, illetve leginkább a dollár árfolyamának változására hivatkozik a cég. A cég legfelsőbb vezetése emellett már korábban hangot adott annak a véleményének is, hogy az egyéni flottás ügyfelek után kieső nyereséget nem lehet tartósan a lakossági előfizetőkkel megfinanszíroztatni.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Tény, hogy Magyarországon a vállalati előfizetők jelentős része (becslések szerint mintegy harmada) egyéni, kialkudott kondíciók alapján fizet a szolgáltatásokért a mobilcégeknek. A flottás tarifák gyakran mindössze pár forintos percdíjat, hatalmas adatmennyiséget és hálózaton, vagy flottán belüli korlátlanságot biztosítanak pár ezer forintos havi díjért cserébe. Egy lakossági előfizető számára ezek elérhetetlen feltételek, a laza árazást pedig leginkább az indokolta, hogy az üzleti ügyfelek eddig mindhárom szolgáltató számára kiemelt presztízsű ügyfélkörnek számítottak.

Nem véletlen, hogy számos céges flottába átmigrálnak családtagok, sőt, bizonyos esetben üzleti partnerek is. Ez összességében jelentős áreróziót eredményezett a szolgáltatóknál, ami egy idő után a mobilszolgáltatók lakossági szolgáltatásokból származó átlagos árbevételére is mérhető hatást gyakorolt. Ennek ellenére a három nagy mobilszolgáltató egyike, a Vodafone ma is kimondottan ezt a stratégiai irányt követi, és kifejezett célja minél több flottás ügyféllel hizlalni előfizetői bázisát.

Kerül amibe kerül

A cég 2013-ban nyert közbeszerzési tendert, melynek hatására az állami szektorból mintegy százezer ügyfelet szívott el a Magyar Telekomtól. A Vodafone vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese tavaly egy sajtóbeszélgetésen tagadta, hogy a kormányzati tender, illetve az újonnan érkező előfizetői bázis kieső nyereséget generálna a cégnek - épp ellenkezőleg, a Vodafone állítása szerint az új ügyfeleknél a forgalom a vártnál nagyobb lett, mely jelentős árbevétel-növekedést hozott a szegmensben.

Sokat javíthat a alacsony percdíjú, flottás előfizetések megtérülésén, illetve gazdaságosságán az is, ha az illetékes hatóság a jelenleg érvényes nettó 7,06 forintról a tervezett szintre, 1,71 forintra csökkenti a percenkénti hívásvégződtetési díjat, ez ugyanis az a díjtétel, amit egy operátornak minimum meg kell fizetnie egy hálózatból kimenő hívásért. Az összeget a partner szolgáltató kapja, és értelemszerűen azt a mobilcéget érintheti a legérzékenyebben, melynek a legkevesebb ügyfele van - Magyarországon a vállalati flottákkal effektív nem rendelkező virtuális szolgáltatókat leszámítva ez a Vodafone.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról