Vége a BTelnek?
Tegnap este óta jelentős fennakadások észlelhetők a Business Telecom, vagyis a BTel hálózatán. A cég internetszolgáltatása leállt, a weboldal sem működik, az ügyfélszolgálat pedig elérhetetlen.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Napok óta jelentős fennakadások észlelhetők a Business Telecom, vagyis a BTel internetszolgáltatásában. A kis alternatív távközlési cég több ügyfele is jelezte ma lapunknak, hogy az xDSL-alapú internetszolgáltatás több körzetben nem működik, miközben a cég weboldala és az ügyfélszolgálat is elérhetetlen.
Így múlik el...
Az év elején az internetszolgáltatások piacát az Xprime nevű szolgáltatással megreformálni kívánó BTel az év második felében került nehéz helyzetbe, lapértesülések szerint NAV tartozása is lett a cégnek, illetve a BéT is megbüntette a céget. A vállalat alighanem részben ennek hatására (hivatalosan portfóliótisztításra hivatkozva) idén nyáron eladta xDSL-ügyfélállományának jelentős részét a Telekom-érdekeltségű Vidanetnek. Egyes beszámolók szerint az átadott ügyfélbázis is érzékelte a BTel mai leállását.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A szolgáltató ügyfélszolgálata az internetkapcsolat nélkül maradt előfizetők beszámolója szerint elérhetetlen, a budapesti Népliget Centerben található ügyfélszolgálatra kitették a műszaki okok miatt zárva táblát. A beszámolók szerint a weboldal mellett a cég egyetlen szervere sem működik már, illetve a lakossági mellett az üzleti előfizetőknél is leálltak a szolgáltatások.
A BTelről utoljára múlt héten érkeztek hírek, amikor a jegybank felfüggesztette a BTel-papírok tőzsdei kereskedését, majd miután a cég eleget tett a tájékoztatási követelményeinek, újra engedélyezte a kereskedést. A BéT honlapján jelenleg semmi nyoma annak, hogy a cég csődbe került volna, illetve felfüggesztették volna a kereskedést a papírokkal. Az akadozó szolgáltatások kapcsán próbáltuk elérni Takács Krisztiánt, a BTel elnök-vezérigazgatóját, de a cégvezető készüléke folyamatosan foglaltat jelez.
Lapunk birtokába került, nem hivatalos információk szerint a mai általános műszaki leállás legfőbb oka, hogy a BTel nem fizette ki fennálló tartozásait a BIF Zrt-nek, a cég szervereinek áramellátását így egyszerűen megszüntették a Victor Hugo utcában.
Három nap után jöhet a kötbér
Az ügyben nyilatkozott lapunknak a BTel legfőbb felügyeleti szerveként működő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A szervezet álláspontja szerint ha a szolgáltatás 72 órát meghaladó időtartamra vonatkozóan elérhetetlen, az előfizető jogosult kötbérre, amit a szolgáltatónak automatikusan, külön kérés nélkül meg kell fizetnie a számára a hiba kijavítását követően. Ha 30 napot meghaladóan sincs szolgáltatás, a ügyfél a határozott időre szóló szerződését (hűségszerződés) is következmények nélkül felmondhatja.
"Az NMHH folyamatosan figyelemmel kíséri a szolgáltatók működését, így hivatalból ellenőrzést folytat annak megállapítására, hogy a BTel működése során betartja-e az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályokat, így különösen az ügyfélszolgálat működtetésére, a panaszkezelésre és a hibaelhárításra vonatkozó előírásokat. Ha a szolgáltató nem az előírásoknak, illetve a saját általános szerződési feltételeknek megfelelően működik, akkor a hatóság a rendelkezésére álló eszközökkel fellép a jogszerű működés helyreállítására, illetve indokolt esetben szankciókat alkalmazhat" - áll a hatóság lapunknak küldött nyilatkozatában.
Szerdán a délutáni órákban a BTel internetes oldala újra elérhetővé vált. Az oldalon a mai kimaradásról az alábbi közlemény olvasható:
BTel közlemény, 2014.11.12
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy társaságunk központi kiszolgáló egységeit érintő áramellátási probléma merült fel 2014. november 11. 19:00-kor kezdődő időpontban. A Btel kiszolgáló szervereinek védelme és az esetlegesen felmerülő károk elkerülésének érdekében, ütemezett módon a teljes rendszer leállításra került azon időszakra, amíg a probléma elhárítása folyamatban volt.
2014. november 12. 17:00 órai kezdettel a probléma elhárítását követően a Btel teljes országos hálózata valamint szolgáltatásai ismét elérhetővé váltak.
A leállás 22 órás időtartama alatt a Btel ügyfeleket érintő szolgáltatásainkon kívül, az ügyfélszolgálat, a központi levelezés és telefonos ügyfélszolgálat elérhetősége is szünetelt, tekintettel arra, hogy ezen funkciók ellátása is a központi egységeinken keresztül történik.
A szolgáltatás kieséséből eredő kellemetlenségekért szíves elnézést kérünk minden tisztelt ügyfelünktől. Egyben jelezzük, hogy a kiesés időszakára vonatkozóan az általános szerződési feltételekben rögzített kötbérek összegét a következő havi számlákban automatikusan jóváírjuk!
A Btel fennállásának 8 éve alatt még nem fordult elő teljes rendszert érintő kiesés, így a mostani helyzet egyben olyan minőségbiztosítási és rendszer átalakítási folyamatokat is indukált, mely a jövőben kizárja az ilyen típusú problémákat.