Indul a UPC mobilszolgáltatása
Hosszas előkészítő munkát követően a teljes szolgáltatási palettát (hang- és adat) lefedő virtuális mobilszolgáltatást indít a UPC, mely korábbi partnerével, a Vodafone Magyarországgal karöltve vágott bele az elsőre reménytelennek tűnő küzdelembe a mobilszolgáltatások piacán.
Több, egymástól független forrásunk szerint egy hét múlva elindul a UPC Magyarország saját mobilhang-szolgáltatása, melyhez a Vodafone Magyarország adja az infrastrukturális hátteret. A UPC virtuális mobilszolgáltatóként (MVNO) jelenik meg a piacon, hasonlóan a Tesco Mobile-hoz, ám azzal a lényeges különbséggel, hogy a mobilszolgáltatás nyújtására nem jön létre külön vegyesvállalat az infrastruktúra-tulajdonossal. A UPC ettől függetlenül aligha tudja, illetve akarja majd komolyan megbolygatni a piacot, pedig a kábelszolgáltatónak minden lehetősége meglenne erre.
Önállóan, de mégsem
A Liberty Global tulajdonában álló UPC Magyarország több mint két éve tervezgeti, hogy virtuális mobilszolgáltatóként megjelenjen a magyar piacon, ám ebből eddig csak az adatszolgáltatásra vonatkozóan valósultak meg a tervek. A cég 2012 nyarán dobta piacra saját mobilnet-konstrukcióit, összesen három díjcsomagot, melyek egyedül a benne foglalt adatforgalom alapján különböztek egymástól. A konstrukciók azóta sem változtak számottevően, egyedül a fogyasztói ár csökkent valamennyit, feltéve, hogy az ügyfél előfizet valamilyen UPC kábeles szolgáltatásra.
Vélhetően hasonló konstrukciót fog kínálni a mobilhang-szerződésekre is a szolgáltató, vagyis a vezetékes szolgáltatásokra előfizető ügyfelek kedvezményeket kaphatnak a mobilos díjcsomag árából - ugyanakkor a szolgáltatópartner, vagyis a Vodafone alighanem vigyáz majd rá, hogy ezek az árak ne gerjesszenek általános árletörő-hatást a piacon, mely egyik jelen lévő inkumbens félnek sem érdeke. A UPC mobilszolgáltatás egyébként egyáltalán nem hungarikum, a kábelszolgáltató így többek közt Svájcban és Írországban is működtet saját hang-MVNO-t
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ebből a szempontból a Vodafone, a Telenor és a Magyar Telekom számára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság idei frekvenciapályázatán szolgáltatói licencet szerzett DIGI jelenthet egyedül fenyegetést, a román tulajdonú cég ugyanis eleve hosszabb távú megtérüléssel kalkulál, illetve vezetékes és műholdas szolgáltatásainál kifejezetten az alacsonyár-szegmensben utazik.
Bonyolult viszonyok
Már van valami hasonló
A UPC akkori vezetése 2012-ben "bonyolult" és hosszas előkészítést igénylő folyamatnak nevezte a mobilhang-szolgáltatás elindítását, a helyzetet pedig cseppet sem tette könnyebbé a folyamatosan változó, alakuló szabályozási és adókörnyezet. A cég eleinte tudomásunk szerint nem is tervezi jelentős marketingtevékenységgel támogatni a mobilhang-szolgáltatást, ezért idén semmiképpen nem várható a piaci erőviszonyok számottevő átrendeződése, illetve több százezer UPC-s mobiltelefon-előfizető megjelenése a telített, 11 millió előfizetést számláló piacon.
A cég a teljes körű mobilszolgáltatás mellé információink szerint saját készülékválasztékot is kínál majd, a UPC mobilos előfizetői pedig a 31-es előhívóval ellátott számmezőből kapnak saját hívószámot, a Tesco Mobile ügyfelekhez hasonlóan.