Nemzetközi partnere megvette a Distinctiont
Egységesíti mobilos stratégiáját a Skyscanner utazási keresésekkel foglalkozó szolgáltatás, ennek keretében pedig házon belülre veszi az eddig kiszervezett fejlesztéseket. Ezeket eddig a budapesti Distinction végezte, a mintegy 30 fős stúdió immár a brit cég részeként folytatja.
Felvásárolta a Team Distinction mobilfejlesztési stúdiót a skót Skyscanner utazási keresési szolgáltatás - jelentette be a csapat blogja. A két cég között már hosszú ideje szoros együttműködés van, a budapesti iroda készítette a Skyscanner mobilos alkalmazásait 2011 óta, a stúdió az akvizíció után immár házon belül folytatja ezt a tevékenységet. A mintegy 30 fős Károly körúti iroda természetesen a helyén marad, a munkát továbbra is itthonról végzi a csapat.
A Skyscanner egyébként az utazáshoz kötődő internetes keresésekre specializálódott aggregált keresőmotor, amellyel például időpont vagy úticél szerint kereshetünk repülőjegyeket, hoteleket, bérelhető autókat. A szolgáltatás különlegessége a ragyogó vizualizáció és a kiváló felhasználói élmény - az együttműködésben ezt hozta el a Distinction a mobilos felhasználóknak. Az edinburghi székhelyű Skyscanner jelenleg 30 nyelven kínálja szolgáltatásait, amelyeket rendszeresen a leghasznosabb és legjobb utazási eszközök közé sorolnak.
Villámgyors exit
A Distinction eladása némileg meglepő, a cég ugyanis gyorsan felívelő pályán mozgott, nemrég még a Deloitte Rising Stars díját is elnyerte, mint Közép-Európa leggyorsabban fejlődő technológiai cége. Az alapítók azonban valószínűleg nem akartak a startup-fejlesztés üzleti feladataival foglalkozni, az overheadet (marketing, sales, HR, stb.) gyakorlatilag teljesen nélkülöző vállalkozás így a Skyscanner belső csapataként a jövőben is dolgozhat azzal, amit szeret: előremutató, úttörő fejlesztések és UX.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Distinction egyébként látványos sikersztori, szinte nulláról sikerült olyan, nemzetközileg elismert csapatot összerakni, amely már a Google érdeklődését is felkeltette, a csapat a világon is elsők között kezdett el Chromecastra és Android Wearre is fejleszteni, az okosórák UX-ével kapcsolatos komplex elemzése pedig bejárta a világot. A nyilvános pénzügyi adatok és a szektor ismeretében a cég a HWSW tippje szerint 1 milliárd forintba kerülhetett a Skyscannernek, de az alapítók ennek akár sokszorosát is elkérhették a világszínvonalú stúdióért.
A cég olyan megrendelőknek készített mobilos alkalmazásokat, mint a már említett Skyscanner, a Red Bull, a Microsoft/Nokia, és az Audi. A cég különleges tehetségére a legnagyobb tech-óriások is felfigyeltek, a Google és az Apple mellett például az Amazon is a Disctinction fejlesztésével, a Red Bull TV appal reklámozta saját Fire TV eszközét. Ezek a külső fejlesztések várhatóan hamarosan leállnak és minden erőforrást a keresőappok felé fordít a csapat. A Skyscanner bejelentése szerint ugyanis a mobilos stratégiáért a jövőben a Distinction-alapítók, a Skyscannernél is vezető pozícióba kerülő Kapui Ákos és Orosz Bálint felel a jövőben, a cég mobilos központjaként Budapest vállán nyugszik ennek megvalósítása.
A Skyscanner-Distinction csapat a november 12-i App!mobile konferencián is képviselteti magát, a fent említett okosórás kutatás-vízió mellett az előremutató fejlesztési módszertanok témájában is.