Növelte előnyét a Qualcomm a telefonos processzorpiacon
Kiadta negyedévente szokásos gyorsjelentését az okostelefonos és tabletes processzorok piacáról a Strategy Analytics. Az okostelefonok terén egyre nő a Qualcomm előnye, a tableteknél viszont meglepetésre már az Intel a második.
A második negyedévben bő ötödével növekedett az okostelefonos alkalmazásprocesszorok piaca a Strategy Analytics szerint, a vizsgált időszakban az eladott lapkák összesített értéke meghaladta az 5 milliárd dollárt, ez 22 százalékkal több mint egy évvel korábban volt.
A piackutató számításai szerint a gyártók rangsorában továbbra is toronymagasan vezet a Qualcomm, messze megelőzve minden versenytársat. A San Diegó-i központú cég kulcsfontosságú előnye, hogy a lapkáit integrált basebanddel adja, az ilyen típusú chipek egyre inkább kiszorítják az önálló alkalmazásprocesszorokat - a Strategy Analytics úgy becsli, a most lezárt negyedévben csupán az eladások ötödét tették ki az önálló alkalmazásprocesszorok, az integrált basebanddel rendelkező lapkák aránya 80 százalék körülire nőtt az egy évvel korábbi 72 százalékról.
A piacot 58 százalékos részesedéssel vezető Qualcomm mögött az Apple volt a második legnagyobb gyártó az okostelefonos SoC-k piacán, de az almás cégnek már csak az eladások 14 százaléka jutott (mivel az Apple nem értékesít okostelefonos chipeket, ezek értékét becsli a Strategy Analytics). A gyártók rangsorában a képzeletbeli bronzérmet a MediaTek birtokolja, amely elsősorban az alsó árkategóriás telefonok gyártói körében népszerű - az ázsiai vállalat részesedése 13 százalékon állt az időszakban, ezzel megelőzte az Intellel szövetségre lépő Spreadtrumot és a Samsungot.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A tabletekbe szánt lapkák forgalma jóval kisebb, az egymilliárd dollárt sem érte el a második negyedévben. Ennek oka, hogy a tabletek piaca jóval kisebb mint a telefonoké, a növekedési ütem (árbevétel alapján) azonban itt is felülmúlta a 20 százalékot éves szinten - miközben az elemzők borús képet festenek a tabletpiacról a telítődés, illetve a phabletek felől érkező verseny miatt. A tabletpiacon a chipgyártók sorrendje egészen más - az eszközök jelentős része nem tartalmaz 3G/4G modemet, illetve a nagy méret kényelmesen lehetővé teszi külön baseband beépítését is.
Ezen a piacon az Apple a vezető, a kaliforniai társaság részesedése a Strategy Analytics szerint 26 százalékos volt a második negyedévben. A második helyezett nagy meglepetésre 19 százalékos aránnyal az Intel, amely egyfelől az alsó kategóriás tabletek piacán támad, a drágább, Windowst futtató gépek területén pedig kvázi egyeduralkodó, így már viszonylag kevés Core processzoros gép eladása esetén is nagy bevételarányos részesedésre tud szert tenni. A rangsorban harmadik a Qualcomm, a negyedik a MediaTek, ötödik a Samsung.
A Strategy Analytics megjegyzi, a második negyedévben látványos növekedést ért el a HiSilicon, a MediaTek, a Qualcomm és a Marvell, az NVIDIA pedig a második félév során érkező K1-gyel esélyes néhány nagy megrendelésre, amellyel tovább bővítheti részesedését a felső kategóriában.