Kamerákat építene az autók belsejébe a Ford és az Intel
Érdekes kutatási kísérletbe kezdett az Intel és a Ford, a vállalatok azt vizsgálják, az autók belsejében elhelyezett kamerák segítségével hogy lehet jobban testre szabni a járművek használatát és akár a vezetési élményt.
Közös kutatás-fejlesztési projektbe fogott az Intel segítségével a Ford: a cégek azt vizsgálják, az autók utasterében elhelyezett belső kamerákat hogyan lehet felhasználni a kényelem és a biztonság fokozása érdekében. A Mobile Interior Imaging (Mobii) célja az autó szenzoraiból és a belső kamera által közvetített képből olyan információkat összerakni, amelyek révén a jövő autói még jobbak lehetnek.
Jelenleg is vannak forgalomban olyan autók, amelyek külső kamerákat tartalmaznak, például a parkolás segítésére, a táblák felismerésére, a sávtartásra. Egyes autók már belső kamerát is alkalmaznak annak érdekében, hogy felismerjék, ha elbóbiskol a sofőr és hangjelzéssel felébresztik. A Ford és az Intel ennél tovább menne, a cégek szerint az utasokat figyelő belső kamera más területeken is alkalmazható lenne.
A jövő autóinak műszerfalán kamera is lesz?
Az egyik ilyen lehetőség a projektben részt vevő cégek szerint a sofőr arcának automatikus felismerése. Az elgondolás szerint a sofőr az arcával "azonosíthatná" magát az autó számára, ezt fel lehetne használni egyfelől a biztonság fokozására, másrészt a kényelem növelésére. Ha az autó kamerája egy számára "ismert" sofőrt lát, engedélyezheti a motor indítását és a jármű használatát például, az ismeretlen arcról készült fotót pedig továbbíthatja a tulajdonos telefonjára, így ő döntheti el, jóváhagyja-e az autó használatát.
A különféle sofőrökhöz különféle személyes profilok is rendelhetők, életbe léphetnek az előre eltárolt ülés-, kormány-, pedál- és tükörbeállítások, és a járművezető kedvenc dalai vagy rádióadói szólhatnak a fedélzeti infotainment rendszerből. Egyes autókban már most is lehetőség van a teljesítmény vagy a végsebesség korlátozására kulcsok segítségével, ez az arcképek alapján automatizálható lenne, illetve a jármű tulajdonosa akár a telefonján keresztül is beállíthatná ezeket a képességeket.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kamera segítségével persze távolról is nyomon követhető, mi történik a parkolóban hagyott autóval, riasztás esetén a tulajdonos megnézheti, valóban illetéktelen behatolás történt-e, akár fotót vagy videót is készíthet a tolvajról. A Ford és az Intel emellett azzal is kísérletezik, a kamera segítségével hogyan ismerhetők fel gesztusok és ezeket milyen módon lehet például a hangvezérléssel kombinálva a fedélzeti rendszerek kezelését egyszerűbbé tenni.
"A Mobii kutatásokkal a célunk annak feltérképezése, hogyan lépnek interakcióba a sofőrök az autóban a technológiával és hogyan tehetnénk ezt az interakciót még intuitívabbá" - mondta Paul Mascarenas, a Ford kutatás-fejlesztéssel foglalkozó divíziójának vezetője. "A belső képalkotás használata egyelőre tisztán kísérletezés, de az itt megszerzett információk hosszú távon is hasznosak lesznek."