Challenge24: megtört az orosz hegemónia
A kétszer is diadalmaskodó orosz csapat helyett idén a lengyelek állhattak fel győztesként a 2014-es Challenge24-en. A téma a lajhárok körül forgott, a feladatok megoldásához a programozási nyelvek mellett elsősorban a problémamegoldó készségre volt szükség.
Lengyel csapat nyerte az idei Challenge24 nemzetközi programozóversenyt. A 24 órán át zajló eseményen a PrecisionScrewdrivers csapata (Eryk Kopczyński, Marcin Mucha, Tomek Czajka) aratott magabiztos győzelmet, maga mögé utasítva az orosz-fehérorosz Omnibus_trip és a lengyel HoChokiGon cspatát. A színvonalas döntőben egy csapat képviselte Magyarországot, ők sajnos kizárás miatt nem értek el értékelhető eredményt.
A versenyt az elmúlt két évben az orosz Havka-papstvo csapat nyerte, a hegemóniát idén a lengyeleknek sikerült megtörni. A címvédőkön az idei év különleges, hardveres feladata fogott ki, amelyben egy mozdítható asztalon található labdát kellett irányítani vagy épp megállítani az asztal adott pontján. A feladat megoldásához képfeldolgozási, irányítási és szabályozáselméleti tudás is szükséges volt.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Az idei évben a feladatsor kerettörténete a lajhárok köré épült, így a feladatírók stratégiai játékában, a Slothlersben kellett területet foglalni és gazdaságot kiépíteni az állatok számára, de akadt olyan részfeladat is, ahol „szonárok” révén a vízben való tájékozódásban lehettek segítségükre a versenyzők. A feladatsorban megtalálhatóak voltak klasszikus algoritmus- és számításelméleti problémákkal foglalkozó feladatok is (megállási probléma, keresési problémák, gráfelméleti problémák), de ezek mellett előkerült a funkcionális programozás területe is – természetesen szintén a lajhárok köré építve.
A MAVE (Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete) 2000 óta rendezi meg a Challenge24-et, amely Európa legnagyobb platformfüggetlen versenyének számít. A versenyen hagyományosan nem a programozási nyelvek ismerete, hanem a problémamegoldási készség számít, a csapatoknak matematikai, algoritmikai, képfeldolgozási, hardveres, és fizikai ismereteket igénylő feladatokat kell megoldani. A verseny idei feladatsora itt található meg.