Senkit nem érdekelnek a Samsung saját appjai
A Samsung mostanra már uralja az okostelefonok piacát, de a Strategy Analyst kutatása szerint ez a lelkesedés kizárólag a hardvernek szól, az embereket teljesen hidegen hagyják a cég saját appjai. A reklámokban gyakran szereplő képességek és funkciók a valóságban irrelevánsak.
A Samsungnak van saját alkalmazásboltja, hanggal vezérelhető keresője, üzenetküldője, jegyzetappja, fitneszalkalmazása és még egy tucatnyi, elméletileg érdekes, de gyakorlatilag haszontalan alkalmazása. Az alapvetés bizonyára az volt, hogy az emberek lusták és nem fognak más appokat keresgélni, hanem elkezdik használni a gyári megoldásokat, de a valóság a Strategy Analyst kutatása szerint másképp fest.
A Samsung-felhasználók ugyanúgy a Facebook, Whatsapp, YouTube appot használják legtöbbször, ahogy mindenki más és nem restek elindítani a Play Store-t és onnan összeszedni a többség által használt programokat. A Samsung saját appjai összesen havonta egy felhasználóra vetítve átlagosan 7 percen keresztül futnak, addig csak a Facebook 11 órán keresztül.
Appátia
Hiába hódította meg a koreai gyártó a készülékpiacot, a szolgáltatások és a szoftverek területére többszöri próbálkozás után sem sikerült betörnie. Hiába igyekezett a Google-portfólió funkcionalitását lemásolni, még az előtelepítésekkel sem sikerült elérnie kritikus tömeget a felhasználók között. Az nem kérdés, hogy ha egy felhasználói közösség többsége valamelyik Samsung kommunikációs vagy közösségi alkalmazást használná, akkor az új belépők is könnyen választanák azt. A valóság viszont az, hogy a ChatON azonnali üzenetküldő alkalmazásra felhasználónként mindössze hat másodperc futásidő esik havonta, ami azt jelenti, hogy véletlenül is alig indítják el. A statisztikákból kiderül, hogy ugyanez vonatkozik a többi előtelepített alkalmazásra is, bár az egyszerű funkcionalitást adó S Memo és S Voice appok 3,6 perces eredményt érnek el havi bontásban a Galaxy S4 felhasználók között.
Ez azonban még mindig fényévekre van a Google Search 29 perces, Play Store 52 perces vagy a YouTube 146 perces futtatási idejétől. A saját alkalmazásokra való rászoktatás a hardvergyártó szempontjából pedig kritikus lenne, hiszen kizárólag ezzel lehet valódi hűséget kiépíteni. Mivel más gyártók készülékein nem találhatóak meg ezek az appok, ha a felhasználó vált, akkor elveszíti ezeket, ez egy megtartó erő lehet.
A Samsung az elmúlt két évben a globális appok mellett ig
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
yekezett helyi exkluzív ajánlatokat is bevinni a készülékeire, többek közt Magyarországon is volt a kínálatban tucatnyi alkalmazás, amiknek a fejlesztését a Samsung támogatta vagy teljes egészében finanszírozta. A projekt nem lehetett túl sikeres, ugyanis a kezdeti bejelentés óta nem kommunikált ezekről a cég.Az előtelepített alkalmazások ráadásul többnyire eltávolíthatatlanok, a felhasználó annyit tehet, hogy letiltja azokat, így legalább nem zavarnak a listákban és nem futnak, viszont a készülék tárhelyét feleslegesen foglalják. A Samsung tavaly bele is ütközött olyan problémába, hogy a 8 gigabájtos tárhellyel kínált készülékein valójában alig 1-2 gigabájt szabadon felhasználható hely maradt a gyári appok garmadája és a felhizlalt szoftver miatt. Ugyanez a jelenség egyébként megvan a többi gyártónál is, a Sony és a HTC is szívesen dúsítja fel új mobiljait saját appokkal. A HTC korábban kínált teljes navigációs szoftvert és turisztikai appokat is, de ezekkel mind sorra kudarcot vallott és mára a többségük nyomtalanul el is tűnt.
A másik ilyen terület az egyedi megjelenés, egyedi kezelőfelület. A Samsung TouchWiz és a HTC Sense is éveken keresztül igyekezett önálló megoldásokat bemutatni, mostanra viszont mindkét gyártó visszafogta magát, a gyártói felületek egyre inkább betartják a Google iránymutatásait. A Strategy Analytics szerint azonban nem teljesen veszett fejsze nyele a saját appok fejlesztése, egyszerűen más kínálatban kellene gondolkodnia a gyártóknak, olyan appokban, ami nem csak a reklámokban hangzik jól, hanem valóban hasznos a célközönség számára. Mondhatni csak jobb appokat kell csinálni, erre azonban ott van egy egész ökoszisztéma és maga a Google is, akikkel szemben jobbnak kell lenni.