Előre menekül a Flipboard
A hírolvasók piacán folyamatos harcok dúlnak. A felhasználói figyelem, ha nem is közvetlenül, de fontos sok szolgáltatónak, nem véletlen, hogy a Facebook is a következő nagy dobásnak a Paper nevű Flipboard-klónt szánja. A Flipboard erre válaszul megvette a Zite-ot.
A mobileszközök, tabletek terjedésével komoly igény alakult ki kényelmes médiamegjelenítő szolgáltatásokra. Az RSS-olvasók és hírkeresők által is lefedett képesség lényege, hogy az embereknek ne kelljen végiglátogatni három tucat weboldalt, ne kelljen feltétlenül egy-egy médium jól-rosszul megírt appjára hagyatkozni, ha mobilon is fogyasztanánk tartalmat.
A klasszikus megoldás egy mappás rendszerű RSS-olvasó, a Flipboard viszont stílust és egyszerűséget adott a műfajnak. A korábban csak iOS-re elérhető, de ma már univerzális szoftver lényege, hogy a korábbi beállításaink alapján beválogatott tartalmak magazinos jelleggel tűnnek fel, rövid szövegekkel és nagy képekkel, az oldalak között pedig úgy lapozhatunk, mintha papíroldalakat kellene átfordítani. A kategória hamar népszerű lett, több százmillió ember ma már így fogyaszt újságtartalmakat, olyannyira érdekes, hogy a Facebook is elkészítette saját megoldását erre.
A Flipboard pedig talán éppen a Facebook Paper fenyegetése miatt felvásárolta egyik közvetlen versenytársát, a CNN olvasóját, a Zite nevű programot. A megállapodás értelmében a Zite mint különálló app, megy a kukába, viszont a Flipboard egy széleskörű hirdetési megállapodást köt a CNN-nel. Ennél is fontosabb azonban, hogy a Zite mögött álló technológia beolvad a Flipboardba, amivel az egyébként legnépszerűbb és mondhatni legszebb mobilos hírolvasó kap végre egy sokkal fejlettebb ajánlómotort és válogatóalgoritmust. A felvásárlás egyébként nem a mostanában szinte már megszokott milliárdos nagyságrendben történt, információk szerint a megállapodás értéke 60 millió dollár, bár a CNN erre a feltételezésre azt reagálta, hogy pontatlan.
Technológia a szépség mellé
A Flipboard vezetője, Mike McCue közölte, a Zite-ot biztosan nem tervezi a cég továbbfejleszteni, kizárólag egy termékre fókuszál a cég. A Zite-fiókokat át lehet majd egyszerűen konvertálni Flipboard-fiókokká, illetve, amíg az integráció be nem fejeződik teljesen, addig a Zite támogatása is megmarad és működni fog. A folyamatok befejezése alatt itt elsősorban nem csak a konvertálás lehetőségét kell érteni, hanem valószínűleg a Zite algoritmusának integrálását a Flipboardba.
Ugyan pontos számokat a felek nem osztottak meg, de az kiderült, hogy a naponta 250 ezer új felhasználót regisztráló Flipboardnál a Zite jelentősen kevesebb embert vonz. A Zite-ot egyébként a CNN is vásárolta, mégpedig 2011-ben, azzal a reménnyel, hogy erősítheti a jelenlétét a mobilos és tabletes felületeken. Az eladás ténye azt mutatja, hogy egy médium számára ehhez nem egy saját app futtatása az üdvözítő út. Igaz a CNN univerzumnak attól sem kellett félnie, hogy esetleg a Zite kannibalizálja a klasszikus és jobban monetizálható felületeit. A CNN-nek havonta több mint 80 millió egyedi látogatója van a felületein, egyelőre nem kell aggódnia.
A Flipboarddal kötött hirdetési megállapodás pedig valójában csak kiterjeszti azt a lehetőséget, amit a Zite-tól várhatott a CNN. A két cég felületeit közösen értékesítik majd a hirdetők felé, ami egyrészt a Flipboardnak is jó lesz, mert igazán nagy volumenek mellé állhat oda, a CNN pedig nem kell szégyenkezzen a ma már alapvetően elvárt fejlett mobilos, illetve egyéb digitális formátumok szintjén sem. A reklámmegjelenítések mellett pedig a Flipboard dedikált tartalmakat is kap a CNN-től.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A hajtogatós hírolvasó fejlesztési osztályán nem unatkoznak egyébként az emberek, a cég tavaly novemberben mutatta be e-kereskedelmi megoldását, amivel termékkatalógusokat lehet elhelyezni a médiumok között azonnali vásárlási opcióval. 2013 júliusától a Flipboard megjelent asztali webre is a mobilos és tabletes kiadás után, tavaly márciusban pedig az egyedi felhasználók által létrehozható saját összeállítású magazinokkal hívta fel magára a figyelmet a cég.
A Flipboard célja minden hasonló fejlesztéssel az, hogy egyértelművé tegye, hogy a Flipboard, mint hirdetési platform, mennyivel hatékonyabb a tradicionális médiánál. A Flipboard-Zite házassággal pedig kerek lehet ez a történet, ugyanis találkozik a már százmilliós nagyságrendű közönséget elérő, népszerű interfész az eddig csak az ínyenceket elérő, tartalomfelfedezést segítő motorral. Sikernek az nevezhető majd, ha mindez elegendő lesz ahhoz, hogy a Facebook Paper még nagyobb nyomásával szemben a Flipboard képes lesz megállni önálló szolgáltatásként a piacon.