Privát üzenetküldőt kapott az Instagram
Ahogyan az várható volt, az Instagram is beszállt az üzenetküldési piacra, amivel egy egészen új dimenzió került be a fotómegosztó alkalmazásba. A képpel indított beszélgetésnek van értelme, talán ez a fotómegosztóval kapcsolatos legizgalmasabb fejlesztés valaha.
Az Instagram Direct segítségével a mobilos kliensekből - egyelőre csak az iOS- és Android-verzióból - a felhasználók privát üzeneteket küldhetnek egymásnak, ami értelemszerűen kép vagy videó lehet, szöveggel kiegészítve. Kevin Systrom, a cég vezetője a New York-i bemutatón azt mondta, hogy a kommunikáció nem feltétlenül a fényképezésről szól, viszont az Instagram nem fényképészettel foglalkozik. Amennyiben az lenne a cél, akkor fényképezőre fejlesztettek volna, de ehelyett okostelefonra csináltak appot. Az Instagram fókusza nem a fotó és a videó, hanem az a momentum, pillanat, amit megörökít, illetve az azon keresztüli mondanivaló. Innen nézve viszont valóban egy kommunikációs szolgáltatás volt, ami eddig csak a társadalmi kommunikációt szolgálta ki, a személyközit nem.
(Nem) chat
Az új funkció viszont nem silányítja le az Instagramot egyszerű chatprogrammá, ugyanis mindenképp fotóval vagy videóval kell indulnia a privát kommunikációnak - valójában annyi változás történt, egyes képeket és videókat egy zárt csoporttal is megoszthatunk. Címzettből maximum 15 lehet, így ezután nem lesz akadálya annak, hogy elkészüljenek azok a képek is, amiket eddig azért nem posztoltak az emberek, mert publikusan esetleg kínosak vagy a többség számára érdektelenek. Megjelenik egy új gomb is a felületen, az Inbox, itt láthatja majd mindenki a bejövő üzeneteket, s feltételezhetően akik eddig is az Instagramban élték online szociális életük egy részét, azoknál lesz is forgalom benne.
A vizuális kommunikáció egyébként is virágkorát éli mostanság. Az animgifek mára általánossá váló használata is újraértelmezte a képhasználatot az online sajtóban, illetve a közösségi tartalmaknál is, de például a Facebook chat is erősen rádolgozott a betűk mellett képekkel való érzelemkifejezésre a letölthető sticker-csomagok révén. Az Instagram is ezt a hullámot lovagolja meg, ráerősítve a régi közhelyre, hogy egy kép többet ér, mint ezer szó. Mivel a személyes üzenetekről is kaphat azonnali értesítést bárki a mobilján, ezért egy kép alatt a lájkok és kommentek miatt egy igazi csevej bontakozik ki majd.
Kommunikáció, célzottan
Az Instagram-aktivitások eddig teljes egészében láthatóak voltak, nem volt a szolgáltatásnak rejtett dimenziója, mint például a Facebooknak a zárt csoportok és a Chat. Mostantól viszont már nehéz lesz megítélni, hogy az emberek valójában mennyire aktívak, jöhetnek végre azok a felhasználók is, akik nem narcisztikusak és exhibicionisták. Ahogyan Facebookon is rengeteg aktivitás történik a többiek számára láthatatlanul, úgy az Instagramon is létrejöhet a nem kiabálós réteg, kiszolgálva a normális, hétköznapi igényeket. A webes szolgáltatások ugyan azzal hívják fel a figyelmet magukra, hogy minden publikálható, de valójában az emberek nem változtak meg az elmúlt néhány évben, továbbra is szeretnék valakinek mondani, ha mondanak valamit. Az űrbe kilőtt üzenetek és tartalmak gyakran azért is célt tévesztenek, mert a befogadó félhez nem jut el, a túl sok tartalom között könnyen elvesznek egyes elemek.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Az Instagram Direct ebből a szempontból a korábbi fejlesztésekhez képest a leghasznosabbnak, előremutatóbbnak és átgondoltabbnak tűnik. Ebben komoly szerepe volt egyébként Peter Dengnek, akit a cég nemrég igazolt le termékfejlesztési igazgatónak. Deng korábban a Facebook csapatát erősítette, a nevéhez fűződik például a mostani hírfolyam és a Messenger új koncepciója is. Deng hisz a gyors iterációkban a webes és üzenetküldő alkalmazásoknál, a folyamatos formálás révén a felhasználókat nem éri váratlanul a fejlődés, ráadásul a tévedések minimalizálhatóak,ha valami nem megfelelően sikerül, akkor könnyebb visszalépni és nem feltétlenül kell több ezer mérnöki munkaórát kukába dobni.
Ezzel a fejlesztéssel ráadásul az Instagram úgy pipálta ki a privát üzenetküldés lehetőségét, hogy közben nem ment neki az anyacég Messenger funkciójának sem, illetve még a Snapchatnek és a Whatsappnek sem támaszt közvetlen konkurenciát - igaz egy lépéssel közelebb került hozzá.