:

Szerző: Bodnár Ádám

2013. december 7. 09:10

Kettéválhat az otthoni és céges Windowsok kiadási üteme

A Credit Suisse Technology Conference 2013 rendezvényen a Microsoft operációs rendszerekért felelős vezetője arra utalt, a jövőben ismét szétválhat az otthoni és a vállalati Windowsok fejlesztése. Az ezredfordulóig ez volt a megszokott.

Kettéválhat a vállalati és az otthoni Windows-változatok fejlesztési üteme, legalábbis erre enged következtetni Terry Myersonnak a szavaiból. A Microsoft operációs rendszerek fejlesztését irányító vezető (aki nyárig a Windows Phone-okért felelt és a One Microsoft átszervezés keretében került a mostani pozíciójába) a Credit Suisse konferenciáján beszélt arról a héten, hogy a két szegmens igényei mennyire eltérőek, és egyáltalán nem biztos, hogy a mostani modell a megfelelő ezeknek a kiszolgálására.

Külön lakossági és vállalati Windows?

Myerson a színpadon elmondta, a Microsoft számára cél az, hogy egyetlen platformot építsen, amely minden eszközt ki tud szolgálni - a pletykák szerint a vállalat Threshold kódnéven fejleszti a Windows következő verzióját, amelynek célja a PC-s, tabletes és telefonos operációs rendszereket közös technológiai alapokra hozni. A közös technológia azonban nem feltétlen jelenti azt, hogy ezeknek az operációs rendszereknek minden tekintetben együtt kell fejlődniük, azonos funkciókat kell tartalmazniuk, vagy hogy egyszerre kell megjelenniük.

Terry Myerson

A Windows 8-at megelőzően a Microsoft nagyjából három évente adott ki új Windowst, az új verziót azonban deklaráltan évente szeretné frissíteni. Ez az ütem jó lehet az újdonságokat gyorsan befogadni képes fogyasztóknak, de nem feltétlen passzol a céges vevők igényeihez, akik szeretik a stabilitást és évekig kitartanak egy operációs rendszer mellett, ha az bevált. Otthoni környezetben a felhasználók szeretnek maguk frissíteni, a saját ütemükben, mivel ez számukra a legtöbb esetben inkább előnyökkel jár, a szervezeti informatika viszont jobban kontrollált, egy operációsrendszer-cserével kapcsolatos kiadások óriásiak lehetnek. Ez is az oka annak, hogy a Windows XP a megjelenése után 12 évvel még mindig a második legelterjedtebb Microsoft operációs rendszert

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

"Vannak fogyasztói típusú eszközök és vannak vállalati típusú eszközök. Az élet pedig azt mutatja, a két típusú ügyfélnek egészen különböző szükségletei vannak" - mondta a Crredit Suisse konferenciáján Myerson. "És egész más lehet annak az üteme és módja is, ahogy ezekkel az ügyfelekkel beszélünk. Szóval bár a 8.1 és a 8.1 Pro egyszerre jelentek meg, egyáltalán nem biztos számomra, hogy ez a legjobb módja a lakossági piac kiszolgálásának. De lehet, hogy ez a legjobb módja a vállalatok kiszolgálásának. "

Régen ez volt a megszokott

Az ezredfordulót megelőzően a Microsoft otthoni és vállalati operációs rendszerei teljesen eltérő megjelenési ütemen voltak, és eltérő technológiát is használtak. A 90-es években a lakossági szegmenst a Windows 95, Windows 98 és Windows Me volt hivatott kiszolgálni, a céges vevők számára pedig a Windows NT-t és a Windows 2000-et kínálta a vállalat. A két termékvonal a Windows XP-vel "ért össze", 2001 óta van egységes technológiai alapokra épülő konzumer és vállalati operációs rendszere a Microsoftnak, ennek azonban az is a következménye, hogy az otthoni és a vállalati Windowsok egyszerre is jelennek meg.

A céges és lakossági operációs rendszerek megjelenési ütemének szétválasztásával a Microsoft úgy tudja kielégíteni a folyamatos frissítésre váró, sőt, a rendszeres újdonságokat elváró otthoni felhasználókat, hogy közben nem zavarja össze a vállalati ügyfeleket, illetve nem kényszeríti rá őket a nagy technológiaváltásokra. A lépés következtében az otthoni Windowsok fejlesztési üteme akár fel is gyorsulhat és a mostaninál még akár gyakrabban is megjelenhetnek a frissítések, a másik lehetőség pedig a cégek számára fontosabb újdonságok komótosabb kiadása, ami mind a Microsoft, mind pedig az ügyfelek számára alaposabb előkészítést, tesztelést tesz lehetővé. Az sem zárható ki, hogy a vállalat az otthoni és a céges operációs rendszereket egész más néven dobja majd piacra, hogy ezzel is jelezze, a termékek önálló életet élnek.

a címlapról