Itt a Prezi új kihívója
Úgy tűnik, még mindig van tér a prezentációkészítők és -bemutatók piacán, a PowerPoint uralmát megtörni akaró Prezi egy még lazább, még inkább életérzést adni akaró friss konkurenst kap. A Swipe célja egy olyan prezentációs eszköz fejlesztése, ami nem csak az előadó számára teszi egyszerűvé a lejátszást, de interaktívan képes bevonni a közönséget is.
A Swipe nevű londoni startup elgondolásának lényege, hogy a közönség konferenciákon, megbeszéléseken, órákon, előadásokon egyébként is saját laptopját, tabletjét, okostelefonját nyomogatja, így érdemes lehet ezeket a kijelzőket bevonni a prezentációba interaktív másodképernyőként is. A fiatal vállalkozás szerint minden eddiginél jobb előadói eszközt ad a beszélni vágyóknak a kezébe a platformfüggetlen és teljesen reszponzív felületfelépítés miatt. A webapp rugalmasságának köszönhetően a megjelenítés és a funkciók bármilyen eszközön működnek majd, ami képes futtatni valamilyen modern böngészőt.
A webes környezet miatt ráadásul semmi akadálya nincs annak, hogy az éppen játszott prezentációt a hallgatóság saját eszközén is kövesse szinkronizált lejátszás mellett. Az előadó menet közben folyamatosan kaphat visszajelzéseket arról, hogy a hallgatóság vele tart-e. Küldhet ki interaktív elemeket, szavazást, linket, jelentkezési űrlapot és meg is nézheti, hogy mennyien kattintottak ezekre. A bejövő információkat akár azonnal fel lehet használni az előadás minőségének javítására, de egyébként is jól jöhet a színpadra állóknak, ha később képesek levonni a tanulságokat és látják, hol aludt el a közönség, hol veszítették el a fonalat, mik voltak azok az elemek, amikre nem mozdultak rá. A készítők egyszerűen azt ígérik, hogy megmentik a közönséget attól, hogy halálra unják magukat egy PPT-vetítésen.
Kezeket a képernyőkre!
“Mivel egy böngészőt használunk, ezért minden egyes néző egy egyedi kapcsolatot jelent, folyamatosan képesek vagyunk követni élőben az aktivitást, bevonódást. Az előadó megértheti, hogy prezentációjának melyik része teljesített jobban és mikor unatkozott a közönség, mikor kezdett el Facebookozni vagy mást csinálni” - magyarázta a cég képviselője. Jelenleg nincs a piacon komplex eszköz, ami képes lenne az élő előadások hatásait mérni, ugyanis mindegyik azzal operál, hogy a képet egy statikus projektorképbe vetíti. A cég nem elsősorban a prezentációk dizájnoldalára koncentrál, hanem sokkal inkább a valós idejű analitikára.
A slide-ok készítéséről nem is esik sok szó a bemutatókban sem. A Swipe prezentációk diáit más szoftverben szerkesztve, szabványos formátumokból lehet összelegózni, saját szerkesztő egyelőre nincs is. A program jelenleg csak a JPG, PNG, RAW képformátumokat, PDF-et, az Apple Keynote diáit, illetve többféle HTML-re épülő alternatívát támogat. A programozó beállítottságúak számára a Markdown-támogatás érdekes lehet, ezzel egyszerű szövegszerkesztőben lehet létrehozni HTML-kódot néhány egyszerű paraméter és kapcsoló segítségével. A Swipe ismeri ezt, így némi gyakorlás után - ami persze egyeseknek nehezére eshet, de ettől még működik - akár 10 perc alatt össze lehet állítani egy strukturált prezentációt. Egyelőre PowerPoint diákkal nem működik viszont, a Prezi-támogatás pedig az eltérő struktúra miatt eleve kizárt. A képek mellett beágyazhatóak Vimeo és YouTube videók is, illetve a Swipe-ba beköthető a Dropbox, amivel könnyedén lehet a szükséges fájlokat is szinkronban tartani.
Welcome to Swipe
Még több videóMachine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Miután összeállt az anyag, a cloud háttérrel működő prezentációs szoftverből kiadható egy egyedi URL, amin keresztül a végeredmény elérhető. A link természetesen megtartható privátban is, de akár publikusra is állítható, akár távkonferencia is felépíthető egy Ustream-közvetítés és egy Swipe prezi révén.
Közönség helyett beszélgetőtársak
A Swipe izgalmai persze nem a szerkesztéskor mutatkoznak meg, a diák összeállítása valószínűleg ugyanolyan procedúra lesz, mint eddig. Az előadás indításakor viszont az előadó a nézők készülékén lévő képet is “lapozgatja”, a nézők pedig kedvükre nyomogathatják a vélhetően az interakcióra a szokásos prezentációknál jobban felkészített felületeket. A londoni Swipe tavaly mutatkozott be az amerikai NextWeb konferencián, most viszont bárki számára kipróbálható, tesztelhető előzetest adott ki. A jelentkezéshez mindössze egy felhasználónevet és egy jelszót kell választani a swipe.to oldalon.