Közös e-könyv áruházat indít a 'txtr és a Telekom
E-könyv webáruházat indít a Magyar Telekom a német 'txtr-rel együttműködésben. A webshophoz androidos, iOS-es és Windows 8-as alkalmazás is tartozik, és mintegy háromezer magyar és 700 ezer külföldi címet tartalmaz.
A német ‘txtr-rel együttműködve belép a hazai e-könyvpiacra a Magyar Telekom, és online áruházat indít. A szolgáltató és partnere így olyan oldalakkal kell hogy versenybe szálljon, mint a bookandwalk.hu, az ipubs.hu, az ekonyv.hu - amely a Bookline.hu és a Líra Könyv leányvállalatként jött létre - vagy a nyár óta Magyarországon is elérhető Google Play Books, amelyben azonban egyelőre csak külföldi irodalom kapható.
Az újonnan indult webáruházba ingyenes a regisztráció, amire Facebook azonosítóval is van lehetőség. Az oldalon megvásárolt e-könyvek az így létrehozott fiókban tárolhatók, de feltölthetők más forrásból vásárolt dokumentumok is. A fiók tartalma letölthető okostelefonra, valamint táblagépre is. A Telekom új szolgáltatásához mobilalkalmazást is biztosít, amely legalább 2.3-as verziójú Androidot, iOS 5-öt vagy Windows 8-at futtató készülékekre telepíthető.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az online áruház pillanatnyilag zömében idegen nyelvű írásokat kínál, méghozzá mintegy 700 ezer címet, de az oldalon nagyjából háromezer magyar könyv is megvásárolható. A Telekom webáruházában kezdetben kártyás fizetésre lesz lehetőség, de a szolgáltató később más opciókat is ígér, ám hogy ez pontosan mit takar, azt egyelőre nem árulta el.
Az e-könyvekkel és e-könyv olvasókkal foglalkozó berlini központú ‘txtr 2008-ban, Wizpac néven alapult. A vállalat 2010-ben már feltűnt hazánkban, mikor a Magyar Telekom gondozásában ugyancsak txtr néven mobilhálózatra is csatlakozni képes e-könyv olvasót dobott piacra. A készülék számára akkor az ekonyv.hu szolgáltatta - akkoriban még szegényes - tartalmát.
A Telekom és a TNS Hoffmann piackutató cég 2012. decemberi e-könyv olvasást és olvasókat vizsgáló reprezentatív kutatásából kiderül, hogy jelenleg nagyjából 265 ezer fő, vagyis az internetezők hat százaléka rendelkezik Magyarországon e-könyv olvasóval, hét százaléka pedig tervezi, hogy belátható időn belül vásárol ilyen készüléket. A felmérés arra is rámutat, hogy a közeljövőben várhatóan jelentősen nőni fog az e-könyvek iránti igény, ami megmagyarázza a Telekom lépését.