Bevásárolni ment a Yahoo, az Apple és az Instagram
Idén nagyon megéri feltörekvő startupnak lenni, ugyanis a webes és mobil piac óriásai egymás után csapnak le az ígéretes vállalkozásokra, kiszippantva onnan a tehetséges szakembereket, a briliáns technológiát vagy egy jól kivitelezett szolgáltatást. Múlt héten az Apple, a Yahoo és az Instagram is vásárolt.
Ha valaki azt gondolta volna, hogy a Yahoo erre az idényre befejezte a startup-vadászatot, az tévedett. A cég szóvivője megerősítette, hogy egy újabb tehetséges kis céget szereztek meg, ezúttal a képfelismeréssel foglalkozó IQ Engines-t.
Intelligens képkereső
Természetesen a megállapodás részletei nem nyilvánosak, de az IQ Engines közleményéből kiderül az a nem túl meglepő tény, hogy a felvásárlás után a csapat a Flickr részlegéhez kerül, ahol a feladatuk a a fényképrendszerezés és a közösségi keresés fejlesztése lesz. Nyilván olyan újdonságokra érdemes középtávon számítani, ahol az algoritmusok szisztematikusan elemzik a képet, rengeteg metaadatot mentenek el a kép jellemzőiről és a rajta található objektumokról, ami alapján a felhasználók könnyebben válogathatnak a képek között.
Az IQ Engines története mindössze 2010-ig nyúlik vissza, akkor 1 millió dolláros tőkéhez jutottak, amiből egy olyan API-t fejlesztettek, ami a főként kereskedelmi és alkalmazásfejlesztői ügyfelek számára kínált egy olyan vizuális kereső motort, ami automatikusan képes kategorizálni bejövő képeket. Mostanra a termékükből két fontos API bontakozott ki: az egyik a SmartCamera nevű, ami kereskedelmi ügyfelek számára készült. Az ezt igénybe vevő cégek a vásárlóiknak olyan alkalmazást adhatnak a kezébe, ami bármilyen felületen felismeri a termékek és márkák logóit, amire a kereskedő további interakciókat építhet. A másik API a SmartAlbum, ami fotóelemzést és arcfelismerést végez online albumokban vagy mobilos alkalmazásokban. A Yahoo számára nyilván ez utóbbi volt érdekes és valószínűleg ez születik majd újra a Flickr színeiben.
A legjobb mobilvideós eszköz
Az Instagram is bevásárolt a hétvégén, ami azért is meglepő, hiszen nemrég még maga is préda volt a Facebook előtt. A felvásárolt startupnak a Facebookon belül megnyíltak a lehetőségei, valószínűleg a likviditása is javult, így megengedheti magának története első akvizícióját - ennek során a Luma nevű cég technológiához és az azt létrehozó szakemberekhez is hozzájutott. A Luma egy olyan, videófelvételeket stabilizáló megoldást hozott létre, amit aztán egy saját felvételre és megosztásra is használható appban tett közzé. Ez az alkalmazás biztosan el fog tűnni, sőt, újonnan már le sem lehet tölteni az App Storeból, s a meglévő felhasználók is csak év végéig örülhetnek a szoftvernek. A felhasználók a rendszerből kimenthetik korábban készített videóikat. Egy meg nem nevezett forrás viszont azt nyilatkozta a TechCrunch-nak, hogy a Luma videóstabilizáló megoldása már most is is szolgálatot teljesít az Instagram videós részében.
A pontos feltételek és összegek itt sem nyilvánosak, de a felvásárlás tényét mindkét oldal megerősítette, illetve az is biztos, hogy az Instagram, tehát valójában a Facebook megszerezte a technológia minden felhasználási jogát, illetve a fejlesztőcsapatot is átvette. Az Instagram számára egyébként jól jöhet a Luma képessége, hogy a videókat lehet bármilyen szűrővel rögzíteni, de az mégis úgy tárolódik, hogy visszaállítható az eredeti állapot vagy átváltható a kép egy másik effektre. Ezen felül a Lumának van még egy egész készletnyi videószerkesztő eszköze, ami szintén jól jönne az Instagram 130 millió felhasználójának. Az Instagram ezzel az ugrással könnyen elrugaszkodhat a Twitter Vine-jától és egyszerűen a legjobb mobilvideós app lehet a piacon.
Igyekszik rendes térképet csinálni az Apple
A múlt hét harmadik érdekes felvásárlása az Apple nevéhez fűződik. A cég komoly térképészeti terjeszkedésbe kezdett, amit nyilván nem kell megmagyarázni, az Apple Maps debütálása nem sikerült valami fényesen, a Google pedig a Maps folyamatos fejlesztései révén egyre inkább befoghatatlan ellenfélnek tűnik. Múlt hónapban az Apple a Locationary és a Hop Stop nevű cégeket vette meg, ezek közül az első az Apple Maps helyi adatbázisainak általános minőségét hivatott majd javítani, míg a második egy masszív tömegközlekedési tervező és információs rendszer.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A múlt heti felvásárlás a tömegközlekedési vonalat viszi tovább, ugyanis az Embark nevű startup már most is 10 nagyobb amerikai városban kínál tömegközlekedéshez használható univerzális megoldást. A cég első befektetői közt volt a BMW is, de úgy tűnik, hogy a globális ambíciókhoz az Apple tulajdonlása jobban illeszkedik. A saját arcát valószínűleg elvesztő Embark a jövőben világszerte alapja lehet az Apple Maps közlekedési moduljának, többek közt lépésről-lépésre vezetett városi és kiránduló navigációval, offline működéssel, a tervezett útvonalon előállt változásokról, késésekről szóló értesítésekkel.
Az Apple feltételezhetően a funkcionalitás mellett a már meglévő adatbázis miatt is érdeklődött, hiszen, az az adatstruktúra, ami jól működik 10 amerikai nagyvárosban, valószínűleg jól fog működni mindenhol máshol is. Érdekes lesz megfigyelni a következő 1-2 év során, hogy az Apple Maps miként fejlődik a Google Maps árnyékában, s vajon tud-e annyit gyorsulni az Apple, hogy a már most is profi, de a Waze megoldásaival még csak most felszerelkező Google Maps-et valaha is behozza. Az ugyanis kiderült, hogy a vizuálisan ízléses térkép kevés, ha az adatok helytelenek, a működés pedig kiszámíthatatlan.