Bankkártyaszámokat küldözgetne a Facebook
A Facebook szinte minden napra tartogat valami fontos bejelentést, a cég láthatóan igyekszik terjeszkedni az egyszerű kommunikációs felület funkcióból azokba a műfajokba, ahol a hirdetésfogyasztáson túl más bevétel is keletkezhet. Most egy új fizetéskönnyítő megoldás körvonalazódik.
A Facebook egy olyan fizetési megoldást tesztel, amivel a felhasználók számára könnyebbé válik a webes kereskedők mobilalkalmazásaiban való vásárlás. Az új szolgáltatás megadja annak lehetőségét, hogy a vásárláskor a Facebook-profilban eltárolt adatok alapján automatikusan kitöltődjenek a számlázáshoz szükséges mezők. A biztonságos adatkezelés miatt ez természetesen csak a jóváhagyott partnerek jóváhagyott alkalmazásaiban fog működni.
A közösségi oldal magába a fizetési tranzakcióba nem avatkozik bele, ezt a cég kifejezetten hangsúlyozza. A Facebook közvetlenül nem dolgoz fel tranzakciót, nem kezeli a vásárlás adatait, éppen ellentétesen, mindössze csak annyit csinál, hogy a felhasználó adatait küldi ki. A Facebook célja csupán az, hogy tovább mélyítse egyébként is meglévő kapcsolatát a fizetési szolgáltatókkal, illetve az, hogy az e-kereskedelmi területen is azt a képet alakítsa ki magáról a felhasználók fejében, hogy egyszerűbbé és könnyűvé teszi a dolgokat.
Megjegyez bármit, ha elmondjuk neki
A folyamat úgy néz ki az előzetes tesztek alapján, hogy a felhasználó a kereskedő mobilos webshop appjában a fizetés részhez érve talál egy opciót, hogy a szükséges mezőket a Facebookon már korábban eltárolt adatokkal töltse ki. Ehhez első alkalommal hozzáférést kell az appnak adni a Facebook-fiókhoz, mint minden más külső alkalmazás esetén, amint ez megtörtént, az információk azonnal megjelennek az űrlapon. Ez nem csak a nevet vagy szállítási címet jelentheti, hanem a bankkártyaszámot, lejárati dátumot és biztonsági kódot is.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ezzel a felhasználó néhány másodperc vagy akár 1-2 perc időt is nyerhet, hiszen nem kell előkeresnie a kártyát és bepötyögnie az adatokat. Az igazi előny persze nem a felhasználó, hanem a kereskedő oldalán jelentkezik, hiszen sokkal kisebb az esély a visszafordulásra, a vásárlás megszakítására. Egyrészt nem fordulhat elő, hogy nincs kéznél a kártya, de a számok beírása közben sem lesz ideje meggondolnia magát a vevőnek.
A Facebook szempontjából szintén egy érdekes helyzet áll elő, hiszen annak ellenére, hogy nem vesz részt a feldolgozásban, mégis részévé válik a felhasználó szemszögéből a vásárlási folyamatnak, ami fontos szerepet játszik a jövőbeni mobil stratégiájában a cégnek. Arról nem is beszélve, hogy még több adatot képes majd gyűjteni a felhasználóról, hiszen az összekötött alkalmazások bizonyára adnak majd lehetőséget arra is, hogy a felhasználó megossza, hogy mit és mennyiért vásárolt éppen.
A megoldásnak bizonyára érdemes majd figyelni az adatbiztonsági oldalát is, hiszen komoly bizalom és komoly biztonság szükséges ahhoz, hogy egy szolgáltató a bankkártyaszámokat és a hozzájuk tartozó biztonsági elemeket egyben kezelje. A Facebook persze nem lenne kirívó eset ezzel, a Google, az Apple, Amazon, vagy akár a PayPal és más szolgáltatók szintén elmentik a felhasználó kártyaadatait adott esetben, így egy vásárlás esetén azonnal előhívhatók. A különbség itt annyi, hogy a Facebook ezt az adatot nem saját rendszerén belül használja, hanem kérésre eljuttatja egy harmadik fél számára. Azt nem lehet tudni, hogy ezt milyen titkosítás és védelem mellett teszi.