:

Szerző: Dojcsák Dániel

2013. augusztus 15. 09:41

A mobilos megelőzte az asztali webes vásárlást

Az online vásárlástól már egyre kevesebben idegenkednek világszerte, de ezen felül egy meglepő trendre mutat rá az amerikai Millennial Media hirdetéskiszolgáló és a comScore közös kutatása: a mobilos és tabletes vásárlás elkezdte kiszorítani az "asztali webes" boltokat.

Amennyiben az online üzletekben eltöltött időt vizsgáljuk, akkor a tableteken és okostelefonokon elért kereskedelmi felületeken az amerikai lakosság már több időt tölt el, mint az asztali PC-kre szabott klasszikus webshopokban - derül ki a comScore kutatásából. A fordulat azért meglepő, mert 2010-ben, amikor már elég magas volt az USA-ban az okostelefon-penetráció, a vásárlók idejüknek 84 százalékát töltötték az asztali webshopokban, ami három év alatt 49 százalékra csökkent. A maradék idő 37 százalékában okostelefonon, 14 százalékban pedig tableten keresgélnek termékeket a fogyasztók.

A desktop web azonban nem esik ki teljesen a képből, a vizsgálat rámutat arra is, hogy habár az eltöltött idő a mobil felé tolódik, az asztali webshopok közönsége is 45 százalékkal növekedett, s az a jelenség figyelhető meg, hogy gyakran az asztali weben elkezdett vásárlások, termékek utáni keresések mobilon vagy tableten fejeződnek be. Erre sokféle magyarázat adódhat, mindenesetre elvárásként jelenik meg a felhasználóknál, hogy amit a PC-n keresztül elérhetnek, azt mobilon is megkapják, legyen az tartalom vagy szolgáltatás. A platformok között jelentős átfedés van, nem jellemző a csak mobilon vagy csak PC-n vásárló ügyfél.

Mindegy, csak képernyő legyen

A demográfiai adatok szerint az amerikai online vásárló közösség körülbelül fele-fele arányban férfi (52%) és nő (48%), többségük 18-44 éves. 48 százalékuknak androidos készüléke van, 45 százalék pedig iPhone-t birtokol. Akik tabletet is használnak, azok némileg vagyonosabbak a csak PC-s társaiknál, a tableten is vásárlók több mint felénél a háztartás éves jövedelme magasabb mint 75 ezer dollár, miközben az átlag 50 ezer dollár körül van.

A kutatás szerint a mobilos kereskedelmi felületek használatakor a felhasználók elsősorban nem nézegetnek és válogatnak, hanem fizikai boltokban keresgélve a mobiljukat használják arra, hogy ellenőrizzék az adott termék árát, további elérhetőségeit és a véleményeket róla. Az okostelefon- tulajdonosok 55 százaléka használja az árösszehasonlítókat, míg tényleges mobilos vásárlási tranzakciót csak 52 százalék végez.

A vevők 58 százaléka olvas le vonalkódot a mobil eszköze segítségével, 57 százalék végez gyors kutatást a termékkel kapcsolatos véleményekről vagy a termék képességeiről, 50 százalék arra használja a mobilját, hogy fizikai üzleteket, boltokat keressen, 47 százalék az adott áru elérhetőségét, szabad készletét igyekszik ellenőrizni, 44 százalék pedig kuponok vagy akciók után kutat.

A kutatás kiemeli azt is, hogy a nők esetében háromszor valószínűbb, hogy a vásárlás közben a mobil kommunikációs, közösségi funkcióit használják, a megvásárolandó termékről kikérjék az ismerősök véleményét. Ráadásul a nők azok, akik inkább használják a vonalkód-leolvasást és az árösszehasonlítást is, míg a férfiakat a boltkeresővel érdemes inkább megszólítani. Végeredményben viszont a mobilos vásárlásoknál a kritikus tényező legtöbbször az ár természetesen. A kutatás szerint az emberek 73 százaléka számára az ár a kulcstényező mielőtt dönt, hogy vásárol vagy sem.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A további tényezők, amik segítik vagy akadályozzák a döntést, azok a fogyasztói értékelések (35%), mobilos kuponok (33%), szakértői vélemények (24%), apró jutalmak, ajándékok (23%), illetve a személyes ajánlások (18%) A felsorolásból a kupon, illetve a jutalom szintén az árral összefüggő eszköz, amivel a kereskedő motiválhatja vevőit a vásárlásra.

Az USA-ban a legnépszerűbb termékek, amit okostelefonon keresztül is megvásárolnak, érdekes módon a ruházati termékek (39%), amit a jegyek (24%), nyomtatott könyvek (23%), ételek (22%) és a műszaki cikkek (21%) követnek. Tableten a lista hasonló, bár ott a megkérdezettek 54 százaléka vásárol ruhát, 29 százalék könyvet. Ezeket a termékeket árusító kereskedők az USA-ban jól felismerték a trendeket és a felhasználói igényeket, az online kereskedelmi egységek váltak a Millennial hirdetéskiszolgálójának statisztikái szerint a legnagyobb hirdetővé 2012 negyedik negyedévében, illetve a kiskereskedelem a számára kevésbé fontos első negyedévben 2013-ban is a negyedik legnagyobb kategória tudott lenni a telekommunikáció, szórakozás és pénzügy után. Az egy évvel korábbihoz képest 10 százalékkal nőtt az e-kereskedelmi költések nagysága az USA-ban.

Okosabban költenek a kereskedők is

A már eleve jelentős reklámköltés mellett a kiskereskedelmi márkák elkezdték átalakítani a mobilos hirdetési stratégiáikat és az eddigi hirdetési volumeneket átalakítva sokkal hatékonyabb, célzottabb reklámokat, funkciókat vetnek be a szőnyegbombázás helyett. A mobilos kampányoknak a kutatás szerint leggyakrabban az a célja, hogy a fizikai üzletekbe igazi forgalmat tereljenek (37%), illetve online vagy mobil webshopokba küldjenek látogatókat (34%). A márkaismertséget növelő kampányok mindössze 14 százalékát hozták a költéseknek, ami jól mutatja, hogy mire érdemes használni ezeket a felületeket.

A kutatást a comScore MobiLens és Tablens amerikai mintáján végezték márciusban 32 ezer mobilos és 6796 tabletes 13 évnél idősebb felhasználó bevonásával, illetve a kutatás használ adatokat a comScore Mobile Metrix 2.0 szolgáltatásából és a Millennial negyedéves hirdetési jelentéséből is.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról