:

Szerző: Dojcsák Dániel

2013. augusztus 8. 16:00

Webes alkalmazásokkal gyorsít az Amazon Appstore

Az Amazon igyekszik még több fejlesztőt megszólítani és közel csábítani a Kindle birodalomhoz, így mostantól már nem csak natív androidos appokkal, de HTML5 alkalmazásokkal és mobilos webappokkal is meg lehet jelenni az Amazon Appstore-ban.

Az Amazon Mobile App Distribution Program keretén belül mostantól HTML5 alkalmazások is terjeszthetőek az Appstore-on keresztül, melyek a Kindle Fire készülékekre és minden más androidos eszközre az Amazon piacterén keresztül ugyanolyan formában telepíthetőek lesznek, mint a natív alkalmazások. Valójában a webappokat az Amazon natívokkal azonosan kezeli majd, ugyanúgy listázhatóak lesznek, katalógusba lesznek rendezve és a felhasználók ugyanazon felületen találhatják meg ezeket, mint a natív alkalmazásokat.

Könnyen, gyorsan, finomat

Az Amazon megoldásánál a HTML5 alkalmazások és mobiloldalak megkapják ugyanazt a támogatás, mint a natív appok, viszont sokkal olcsóbban és gyorsabban előállíthatóak. Ugyanúgy lehet hirdetni, hivatkozni rá, telepíteni és használni a webes programokat, mint natív társaikat, a terjesztési lehetőségek is azonosak, így könnyen lehet közönséget szervezni, eljutni a sok millió felhasználóhoz. A webes appok eddig leginkább azért indultak hátránnyal, mert saját felületről nagyon nehéz érdemi elérést produkálni, ezért csomagolta mindenki hibrid alkalmazásokba webes megoldásait, de ennek is megvoltak a hátrányai, például az, hogy nem a normál böngészőmotorokon, hanem a platform által nyújtott, jelentősen lemaradt, elavult motorokon futottak a kódok.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Ezzel szemben az Amazon Appstore-ba a webes alkalmazások benevezéséhez nincs semmi másra szükség, mint arra, hogy a fejlesztő beküldje az app URL-jét és a szükséges metaadatokat közvetlenül az Amazon Mobile App terjesztési portálra. Ezt követően a webapp megjelenik a kínálatban, s hirtelen 200 ország felhasználóinak terítékére kerülhet rá az alkalmazás.

A webes alkalmazások természetesen lehetnek fizetősek is, az Amazon In-App Purchase API-ja mostantól elérhető JavaScript alapokon is. Ezzel a fejlesztő az appjában árusíthat akár időszaki előfizetést, fejlesztéseket, saját digitális fizetőeszközt vagy bármilyen virtuális javakat is.

Amennyiben az Amazon terve sikerrel jár, akkor magához vonzhatja, legalábbis egy időre, a webes fejlesztőket, illetve a gyors lefutású mobilos alkalmazásokat használó kereskedelmi és szolgáltató cégeket, megrendelőket, márkákat is. A rizikó mindössze annyi, hogy az érdeklődés felhasználói oldalon vagy akár fejlesztői oldalon halvány marad, illetve az, hogy a webes alkalmazások átlagos minősége messze elmarad majd a mostani válogatott Amazon kínálat minőségétől. A trend azonban kedvező lehet azoknak a szereplőknek, akinek erős asztali webes jelenléte van, de valamilyen okból nem tudtak vagy akartak belevágni dedikált alkalmazások fejlesztésébe.

a címlapról