:

Szerző: Dojcsák Dániel

2013. július 22. 14:47

Már 100 millió butatelefonon van Facebook

Az okostelefon definíciók közül egyre kevesebb érvényes ma már, hiszen egyre több butatelefon is rendelkezik már érintőképernyővel így a népszerű webes szolgáltatásokról sem kell lemondani. A Facebook hivatalos közlése szerint a butatelefonokra készített Facebook for Every Phone immár 100 millió készülékre lett letöltve.

A közösségi oldal számára a Facebook for Every Phone egy kritikusan fontos pont a globális üzleti stratégiában, hiszen annak ellenére, hogy a nyugati világban minden az iOS-ről és Androidról szól, a további növekedés talajaként szolgáló régiókban, a fejlődő országokban még mindig a butatelefonok határozzák meg a piacot. India, Indonézia, a Fülöp-szigetek vagy éppen az afrikai országok újabb milliárdos felhasználói tábort tartogatnak még, ráadásul a nyugati társadalmakkal ellentétben a mobil itt nem másodlagos eszköz, hanem a szegények elsődleges és sokszor egyetlen kapcsolódási pontja az internethez.

A butatelefonos felületen nemrégiben megjelentek a hirdetések is, igaz egyelőre jelentéktelen bevételeket generál ez a részleg. A növekedés a felhasználók számában, illetve az intenzitásban viszont olyan erős, hogy a Facebooknak a második milliárd felhasználónál talán sikerülhet, ami az elsőnél nem: a felhasználók fejében összemosni a Facebook és a teljes internet fogalmát. Az alsó-kategóriás ökoszisztéma a gyors növekedésével alulról támaszthatja meg a Facebook egyensúlyát, ami az eredetileg felpumpált amerikai és brit piac stagnálása miatt látszik most borulni.

A Facebook 751 millió havi aktív felhasználót tud felmutatni már mobilon, a teljes felhasználószám pedig meghaladja az 1,1 milliárdot. A mobilos felhasználók száma egy év alatt 54 százalékkal nőtt, de a butatelefonok erősödése odafigyelés ezt a tempót meggyorsíthatja. A fejlődő országokban a mobil elsődleges platformként szerepel, a nyugati országokban pedig már szinte mindenhol elérte vagy megközelítette a Facebook a penetráció potenciális maximumát.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A Facebook által 2011-ben felvásárolt Snaptu mobilplatformra épülő butatelefonos kliens ráadásul funkcionalitásában alig marad el a teljes verziótól, ugyanúgy lehet rajta követni a hírfolyamot, működik az üzenetküldés és a fotók kezelése is. Viszont a szoftver úgy készült el, hogy jelentősen kevesebb adatforgalmat generáljon, mint az átlagos Java alkalmazások és mobil oldalak. Ezzel a korlátos adatcsomaggal rendelkező felhasználók számára tettek egy gesztust, igaz világszerte számtalan országban a Facebook egyszerű verziójának elérése után bizonyos szolgáltatók nem számláznak díjat vagy nagyon kedvezményesen mérit a biteket.

Érdekes egybeesés, hogy a Facebook tulajdonában lévő Instagram szintén körülbelül 100 millió aktív felhasználót számlál, legalábbis a két hónappal ezelőtt nyilvánosságra hozott adatok szerint, ami azt jelenti, hogy körülbelül azonos létszámban vannak jelen a Facebook-demográfiában a fejlett felhasználók, “heavy userek” és az alsó-kategóriában lévők. Jelenleg egyik oldalt sem tudja a Facebook hatékonyan monetizálni. A szolgáltató középtávú jövőjét érdemben az határozhatja meg, hogy melyik láb tud hamarabb megerősödni.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

handheld

11

Új kézi konzolon dolgozhat a Sony

2024. november 25. 12:10

Az újdonság a Portalra épülhet és PS5-ös játékokat lehetne vele mobilizálni - felhőszolgáltatás nélkül.