Már 100 millió butatelefonon van Facebook
Az okostelefon definíciók közül egyre kevesebb érvényes ma már, hiszen egyre több butatelefon is rendelkezik már érintőképernyővel így a népszerű webes szolgáltatásokról sem kell lemondani. A Facebook hivatalos közlése szerint a butatelefonokra készített Facebook for Every Phone immár 100 millió készülékre lett letöltve.
A közösségi oldal számára a Facebook for Every Phone egy kritikusan fontos pont a globális üzleti stratégiában, hiszen annak ellenére, hogy a nyugati világban minden az iOS-ről és Androidról szól, a további növekedés talajaként szolgáló régiókban, a fejlődő országokban még mindig a butatelefonok határozzák meg a piacot. India, Indonézia, a Fülöp-szigetek vagy éppen az afrikai országok újabb milliárdos felhasználói tábort tartogatnak még, ráadásul a nyugati társadalmakkal ellentétben a mobil itt nem másodlagos eszköz, hanem a szegények elsődleges és sokszor egyetlen kapcsolódási pontja az internethez.
A butatelefonos felületen nemrégiben megjelentek a hirdetések is, igaz egyelőre jelentéktelen bevételeket generál ez a részleg. A növekedés a felhasználók számában, illetve az intenzitásban viszont olyan erős, hogy a Facebooknak a második milliárd felhasználónál talán sikerülhet, ami az elsőnél nem: a felhasználók fejében összemosni a Facebook és a teljes internet fogalmát. Az alsó-kategóriás ökoszisztéma a gyors növekedésével alulról támaszthatja meg a Facebook egyensúlyát, ami az eredetileg felpumpált amerikai és brit piac stagnálása miatt látszik most borulni.
A Facebook 751 millió havi aktív felhasználót tud felmutatni már mobilon, a teljes felhasználószám pedig meghaladja az 1,1 milliárdot. A mobilos felhasználók száma egy év alatt 54 százalékkal nőtt, de a butatelefonok erősödése odafigyelés ezt a tempót meggyorsíthatja. A fejlődő országokban a mobil elsődleges platformként szerepel, a nyugati országokban pedig már szinte mindenhol elérte vagy megközelítette a Facebook a penetráció potenciális maximumát.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Facebook által 2011-ben felvásárolt Snaptu mobilplatformra épülő butatelefonos kliens ráadásul funkcionalitásában alig marad el a teljes verziótól, ugyanúgy lehet rajta követni a hírfolyamot, működik az üzenetküldés és a fotók kezelése is. Viszont a szoftver úgy készült el, hogy jelentősen kevesebb adatforgalmat generáljon, mint az átlagos Java alkalmazások és mobil oldalak. Ezzel a korlátos adatcsomaggal rendelkező felhasználók számára tettek egy gesztust, igaz világszerte számtalan országban a Facebook egyszerű verziójának elérése után bizonyos szolgáltatók nem számláznak díjat vagy nagyon kedvezményesen mérit a biteket.
Érdekes egybeesés, hogy a Facebook tulajdonában lévő Instagram szintén körülbelül 100 millió aktív felhasználót számlál, legalábbis a két hónappal ezelőtt nyilvánosságra hozott adatok szerint, ami azt jelenti, hogy körülbelül azonos létszámban vannak jelen a Facebook-demográfiában a fejlett felhasználók, “heavy userek” és az alsó-kategóriában lévők. Jelenleg egyik oldalt sem tudja a Facebook hatékonyan monetizálni. A szolgáltató középtávú jövőjét érdemben az határozhatja meg, hogy melyik láb tud hamarabb megerősödni.