:

Szerző: Dojcsák Dániel

2013. április 15. 13:23

Belép a zenei piacra a Twitter

Már biztossá vált, hogy a Twitter egy közösségi zenei szolgáltatást indít a felületén. Ugyan az első pletykák szerint már múlt pénteken startolnia kellett volna a #music felületnek, de egyelőre csak közvetlen és közvetett utalásokat találunk arra vonatkozóan, hogy a Twitter egy integrált zenei platformot hoz létre.

A Twitter weboldalának kódjából a napokban szakértők kihámoztak néhány érdekes információt. Az első, hogy már létezik egy music.twitter.com domain, ahonnan kiderül, hogy a hivatalos név a Twitterre jellemző jelölés, a kettőskereszt és a music szavakból áll majd. Az is sejthető, hogy lesz webes interfész és különálló mobilos app is, amin keresztül streamelni is lehet majd a különböző zenei szolgáltatóktól. Az integrációban úgy tűnik, részt vesz minden nagyobb szereplő, a Spotify mellett a Rdio, iTunes, Soundcloud, a Vevo és a YouTube is a partnerek között van. Részletekről azonban nem beszél senki, az amerikai techlapok megkeresését kikerülik a zenei szolgáltatók és a Twitter is. Sőt, a korábban elérhető oldal, aminek forráskódjából ezek a részletek is kiderültek, megváltozott, immár csak egy csupasz kód látszik kívülről.

A kódban korábban turkáló szemfülesek számára vált nyilvánvalóvá az is, hogy lesz lejátszás gomb, ami a Twitter felületén belül lesz elérhető, opcionálisan kikapcsolható módon. Nagyjából arra lehet számítani, hogy a Twitter a szöveges és képi üzenetek megjelenítése mellett egy aggregált, webes zenelejátszót épít termékébe. A tartalmat erősítik majd előadói információk, életrajzok, listák, illetve a zenehallgatás közben a számokat magukban foglaló twittek írásának lehetősége.

Lehetőség lesz a zenéket közvetlenül a felületről megvásárolni, illetve a közönség-előadó kapcsolatot erősíti majd, hogy a zenékhez párosítva megjelennek majd az előadói Twitter-fiókok is, természetesen hitelesítve. Magyarországon közepesen gyenge figyelem irányul a Twitterre, a közélet nem ott zajlik, de az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában, illetve Japánban és több más ázsiai országban is internetes közműként kiemelt médium a Twitter, így kézenfekvő, hogy a hírek és a tévés tartalomszolgáltatás mellett a zenei életet is kiszolgálja.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A termék bizonyára készen áll, a Twitter és a zenei szolgáltatók a maximális figyelem mellett szeretnék azt beindítani. A Twitter belépése erre a piacra biztos, főleg azután, hogy felvásárolta a “We Are Hunted” nevű zenei keresőt, ami az online elérhető adatbázisokból igyekszik azonosítani, hogy mit hallgatnak épp az emberek világszerte, s ebből készít személyreszabott ajánlásokat. A felvásárlás híre először tavaly reppent fel, de csak múlt héten vált hivatalossá. Ekkor a We Are Hunted képviselői azt írták, hogy ‘“a Twitter és a zene jól működnek együtt. Eddig az előadók arra használták a Twittert, hogy kapcsolatba kerüljenek a rajongókkal, az emberek pedig arra, hogy új zenéket ismerjenek meg. Most pedig alig várjuk, hogy megmutassuk mit hoztunk össze a Twitterrel együtt".

A We Are Hunted ezzel együtt be is zárta kapuit, a felvásárlás teljes integrációt jelent. A zenei kereső ezentúl a Twitter részeként üzemel tovább, s biztos, hogy az integráció a streaming szolgáltatókkal kétirányú lesz, vagyis nem csak Twitteren jelenhet meg például a Spotify lejátszója, de a Spotify alkalmazások közt eddig is jelenlévő We Are Hunted helyét is átveheti a Twiter és ki is egészítheti a funkcionalitást. A szolgáltatás bármelyik pillanatban startolhat, érdemes figyelni magát a Twitter felületét, illetve a hivatalos blogokat.

a címlapról