Saját felhős tárhelyet indított az Amazon
Saját partnere, a Dropbox ellen indította harcba az Amazon Cloud Drive nevű szolgáltatását, ami eszközök közötti fájlszinkronizációt és felhős tárhelyet kínál, mobilos és PC-s, valamint webes felülettel.
Beszáll az Amazon is a felhős tárhelyek versenyébe saját, Cloud Drive nevű szolgáltatásával, ami fájlszinkronizációs funkcióval is rendelkezik. A saját felhős infrastruktúrára épülő Cloud Drive szolgáltatás képessége gyakorlatilag megegyezik a szintén Amazon-alapú Dropboxéval, van fényképfeltöltés okostelefonról (egyelőre kizárólag Androidon) és megosztás felhasználók között, illetve a Dropbox egyedi fájlszinkronizációs megoldását is sikerült klónozni. Ezzel az Amazon elsőrendű versenytárssá lépett elő a konzumer cloud storage területén, beágyazottsága azonban még messze elmarad az elsőrendű versenytárstól.
Nehéz a Dropboxot megverni
A Dropbox ugyanis több éves előnnyel indult a piacon, az időt pedig okosan használta ki, a szolgáltatás széles körben elterjedt és mára szinte minden platformon támogatott. A szinkronizáción alapuló fájlmegosztás pedig akkor működőképes, ha a felhasználók széles köre számára elérhető, a telepített bázis nagy, ezeket a Dropbox pedig a korai felhasználók körében már elérte. A sikerhez a jó mobilstratégia is hozzájárult, számos telefongyártó ad egy vagy két évre 20-50 gigabájt tárhelyet az eszközök mellé, ami szintén a Dropbox beágyazottságát növeli.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Yahoo pedig tegnap jelentette be, hogy nem indít (egyelőre?) saját tárhelyszolgáltatást, inkább a Dropboxot integrálja saját levelezőrendszerébe. Ez azt jelenti, hogy a levelek csatolmányait közvetlenül Dropbox-fiókunkba menthetjük, illetve a fiók tartalmából közvetlenül csatolhatunk dokumentumokat leveleinkhez. A két cég a kényelemre is gondolt, Yahoo! Mailből átkattintva automatikusan bejelentkezik a Dropbox-fiókba.
Szintén a Dropbox mellett szóló érv (érdekes módon) az Apple drákói alkalmazásmodellje is iOS-en. Ugyanis míg Androidon egy alkalmazás bármely más telepített alkalmazásnak küldhet adatot, ilyen lehetőség az iPhone rendszerén nincs, csak olyan szolgáltatásba küldhetünk adatot, amelyet a fejlesztő saját hatáskörben implementál. Ebbe a körbe pedig jellemzően a Dropbox kerül be a felhős szolgáltatások között, ami tovább erősíti a beágyazottságot.
Becsomagolt Amazon vs igazi Amazon?
A Dropbox alapját az Amazon S3 tárolórendszere adja, ami erős korlátja a szolgáltatás méretgazdaságosságának. Ugyanis míg egy hagyományos, saját adatközponttal rendelkező cég esetében a felhasználók számának és a tárolt adatmennyiségnek a növekedésével egyre alacsonyabb egységáron képes adatokat tárolni, a Dropbox az Amazon árait kénytelen kifizetni, a költségek pedig lineárisan növekednek a tárolt adatmennyiséggel. A szolgáltatás jelenleg életképesnek és önfenntartónak tűnik, kérdés azonban, hogy ha a nagyobb szereplők, az Amazon, a Microsoft és a Google agresszív árháborúba kezd, akkor nem válik-e veszteségessé a szintén árcsökkentésre kényszerülő Dropbox.
A fura versenyhelyzet lehet az eredménye a kialakult árazási különbségnek is. Míg at Amazon 100 gigabájtos tárhelyért évi 50 dollárt kér, a Dropboxnál egy hasonló fiók kétszer ennyibe kerül. A kétszeres szorzó szinte az összes előfizetésnél tetten érhető, így a fél terabájtos kapacitás az Amazonnál 250 dollár, a Dropboxnál pedig 500 - ennyiért pedig az Amazon már egy terabájtot ad. Az Amazon a Google-lal nagyjából egyenrangú árazást követ, a keresőóriásnál a 100 gigás csomag 60 dollárra, a 400 gigás pedig 240 dollárra jön ki, az előfizetés pedig havi számlázású, valamint 25 gigabájtra bővített Gmail-fiók is jár vele. A legjobb ajánlatot a Microsoft adja, a Skydrive évi 11 500 forintért ad 100 gigabájtot, ami az ingyenes 7 (korai regisztrálóknak 25) gigás kapacitáshoz hozzáadódik. A Skydrive ugyanakkor nem ad fél terás tárhelyet, még céges Office 365 előfizetések mellé sem.