Az HBO-t is kidobja választékából a DIGI
Januártól újabb csatorna-átstrukturálást hajt végre a DIGI, a szolgáltató tévés szolgáltatásainak műsorkínálatából ettől az időponttól eltűnik az egyik legnépszerűbb prémium mozicsatorna. A vállalat saját csatornájával próbálja kárpótolni a filmrajongó előfizetőket.
Január elsejétől megszünteti egyes tévés szolgáltatásainak műsorkínálatában az HBO mozicsatornák vételi lehetőségét a DIGI - írja az mmonline. A lap a szolgáltató által kiadott szerződési feltételekre hivatkozva közölte, hogy a jövő év elejétől érvényes csatornakiosztás már nem tartalmazza az HBO mozicsatornáit, ezt a szolgáltató a Facebookon időközben meg is erősítette. A filmrajongó előfizetőknek a november óta elérhető DIGI Filmet ajánlja a cég.
Az HBO kivezetését pár héttel ezelőtt már megelőzte egy nagy port kavart csatornaválaszték-módosítás, ekkor a DIGI a Discovery ismeretterjesztő csatornáit vette ki a kínálatból, még a műsortovábbítási szerződés lejárta előtt. A szolgáltató szerint az HBO-val kötött szerződés idén december 31-én jár le, vagyis jelen esetben nem merül fel a szerződésszegés lehetősége. A Discovery ügyében egyébként azóta sincs fejlemény, így nem tudni, hogy a Discovery Networks végül bíróságra viszi az ügyet, vagy belenyugszik abba, hogy a tévészolgáltató a gyanú szerint szerződést szegett, amikor idő előtt kivezette a kínálatból a csatornákat.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A január 1-től érvényes új csatornakiosztásból az HBO mellett az HBO2, a Cinemax és az HBO Comedy egyaránt hiányzik, az ezeket a csatornákat tartalmazó csomagra havonta havi 2000 forintért lehetett előfizetni. Az HBO csatornák helyébe a DIGI saját filmes csatornája, a már novembertől elérhető DIGI Film lép, ennek 300 forint a havi előfizetési díja. A filmcsatorna választéka láthatóan tükrözi is ezt az árkülönbséget, melyet az HBO esetén nem csak a filmválaszték, hanem a saját gyártású műsorok jelenléte is indokolhatott.
A DIGI egyébként a magyar televíziós műsorszóró piac második legnagyobb szereplője, a teljes piac csaknem negyede van a cég kezében. Ez megközelítőleg 760 ezer előfizetést jelent, ebből körülbelül 345 ezer műholdas előfizető, a fennmaradó több mint 410 ezer háztartás analóg vagy digitális kábeltévére fizet elő. A vonatkozó ászf-ek szerint az HBO csatornák egyelőre csak a műholdas és társasházi szolgáltatásra előfizetők számára válnak elérhetetlenné, a DIGI a többi platformon (analóg és digitális kábeltévé) január 31-ig garantálja az HBO vételének lehetőségét.